Kunstgebit probleem

Author:
Hodor
Posted:
di, 01/03/2017 - 17:15
Beste lezers,

Ik ben 24 en heb sinds dik een jaar alles eruit laten halen en laten vervangen door een kunstgebit.
Dit i.v.m. lelijk uiterlijk door scheve tanden en door slecht onderhoud veel te hoge tandartskosten.
Na veel horror verhalen op forums te lezen en zelf ook een "horror" geval ivm teveel bloeden geweest te zijn.
Kan ik melden dat het allemaal wel meeviel, zelfs met extra bloeden. En het de mooie lach en pijnloos eten zonder twijfel waard was.

Inmiddels heb ik hem meer dan een jaar.
Tijdens het slapen doe ik mijn gebit uit. Alleen als ik dan op mijn zij ga liggen, komt er best veel druk op mijn wang. Dit geeft de volgende dag lichte pijn in mijn tandvlees.
Is dit normaal?En kan ik hier iets aan doen?

Ik slaap nu vaak met de bovenkant van mijn hoofd iets dieper in mijn kussen zodat mijn wang minder druk krijgt, maar dat is vast niet goed voor mijn nek.
Of ik slaap met de bovenkant van mijn hoofd op mijn hand, maar dat geeft de volgende ochtend dan weer pijn in mijn hand, beetje matig allemaal.

Misschien moet ik een fort van kussens bouwen ofzo, waarin mijn hoofd kan rusten, zonder dat het mijn wang raakt haha.
Iemand een betere oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt :)

Groeten,
Tevreden kunstgebit drager