Heel veel pijn na zenuwbehandeling

Author:
Seetje69
Posted:
vr, 01/06/2017 - 19:05
Vier weken geleden is er een nieuwe vulling geplaatst links doordat ik pijnklachten had met eten. Een week later had ik nog steeds een pijnscheut bij eten dus terug. Beetje bijgevijld maar de pijn bleef en ik kreeg ook een dikkere kaak. Afgelopen dinsdag weer terug. Hij heeft de kies opengemaakt, vulling eruit, zenuwen eruit, met chloor gespoeld, watje erin en een tijdelijke vulling. Twee februari moet ik terug, dan gaat hij de wortelkanalen schoonmaken en nieuwe vulling. Nadat de verdoving was uitgewerkt, dinsdag, kreeg ik weer gigantische pijn, echt kiespijn, ik werd er snachts van wakker. Ik kan niet zonder paracetamol en naproxen, als die zijn uitgewerkt barst ik weer van de pijn. Als er per ongeluk eten op komt of ik bijt of druk met mijn tong op de kies doet het pijn. De dikke kaak is wel weg. Ik lees dat napijn normaal is maar zo heftig ook?
Romy32

Het komt weleens voor ja, dat de napijn zo heftig is.
De kanalen zijn nog niet tot aan de wortelpunt schoongemaakt, er kan nog een restje zenuwweefsel zitten.
Het is nu weekend, dus je kunt niet zo heel erg veel, maar als je maandag nog steeds zo'n pijn hebt zou ik de tandarts bellen.
Misschien kan de wortelkanaalbehandeling eerder afgemaakt worden dan 1 februari, en als daar geen tijd voor is kunnen de kanalen tussendoor misschien nog een keer goed gespoeld worden.

Wat ook kan, is dat de pijn de komende dagen toch af gaat nemen.
vr, 01/06/2017 - 21:23 Permalink
Seetje69

Als antwoord op door Romy32

Dank je voor je reactie! Ik wilde inderdaad even tot maandag aankijken. Ik hoop elke dag dat de pijn minder word maar helaas. Ik ben al doodsbang voor de tandarts, ik zat voorheen bij een angsttandarts. Dus het is al heel wat dat ik ben gegaan. Ik ben nu weer doodsbang dat het pijn gaat doen aangezien het nu zo pijnlijk is. Maar als dit zo blijft dan ga ik bellen, ik word er echt moedeloos van!
za, 01/07/2017 - 02:23 Permalink