Zenuwpijn na verwijderen verstandskies

Author:
Kimmo
Posted:
za, 01/07/2017 - 08:29
Hoi allemaal,

5 dagen geleden ben ik bij de kaakchirurg geweest voor het verwijderen van mijn onderste linker verstandskies. Ik ben afgelopen jaar in oktober ook geweest maar dan voor de andere kant. Deze ging goed en had ik weinig tot geen last van. Deze kies stond ook gewoon rechtop. Na 3 dagen hoefde ik al geen pijnstillers meer te slikken want pijn was voor het grootste deel verdwenen.

Deze keer is anders. Deze keer lag de kies horizontaal. Ik heb dus na 5 dagen nog altijd hevige pijn in de volledige linkerkant van mijn kaak. De behandeling ging deze keer ook een stuk moeizamer en heb wel een uur in de stoel moeten liggen. De verdoving was niet goed gelukt en ik bleef maar scherpe pijn ervaren terwijl ze bezig waren. Na 6 keer opnieuw een verdoving te hebben gekregen en nadat de kroon eruit was gesneden ging het beter. Tot dat ze vervolgens de wortels eruit wilden halen. Ik heb geen idee wat ze allemaal deden maar dat deed ontsettend veel pijn in mijn kaak.
Nu bleek dat mijn kies tegen een zenuw aan lag.

Normaal vaagt de pijn weg na 3 dagen maar het lijkt wel of ik er naarmate de tijd voorbij gaat steeds meer last van krijg.

Mijn vraag is daarom ook, hoelang zou het ongeveer kunnen duren voordat deze zenuwpijn voorbij is? Ik heb geen rare smaken in mijn mond en met pijnstillers heb ik er voor 2 a 3 uurtjes even geen last van tenzij ik lig. Slapen gaat daarom dus niet echt geweldig. Ik vind het erg vervelend dat ik om de 3 uur wakker word van de pijn. Ook moet er elke keer 5 uur tussen de inname van mijn ibuprofen zitten. Terwijl ik dus na 2 a 3 uur gewoon weer heel erg pijn heb.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen dat dit niet al te lang zal duren en dat het normaal is of als iemand hetzelfde heeft meegemaakt als ik.

Groetjes,
Kimmo
Lieneke

Pijnklachten kunnen 2 weken aanhouden bij het verwijderen van een verstandskies in de onderkaak, zeker als het zo gecompliceerd was. Maar het kan ook zijn dat je een ontsteking van de holte te pakken hebt....via de hoofdpagina kun je meer info vinden hierover.
za, 01/07/2017 - 13:57 Permalink