Terugkomende pijn na wkb

Author:
Aboembox
Posted:
di, 02/28/2017 - 14:26
Beste forum gebruikers, ik zit in een dubio

In januari ben ik een wortelkanaal behandeling ondergaan aan linker kies boven no.6. De drie zenuwen waren aan het afsterven vandaar de pijn. Na de benahndeling was de pijn vrijwel direct weg,enkel iets wat na pijn enkele dagen. Voelde anders aan dan ervoor. 20 januari is de behandeling afgemaakt en ook hier ligte na pijn. Maar erna 14 dagen geen pijn gehad. Nu een aantal weken later voel ik weer pijn, soms wat scherp meestal dof. Lijkt eenbeetje zoals in het begin voordat de behandeling is gestart. Afgelopen week bij de tandarts geweest maar was niets zichtbaar op de foto , alleen is te hoge vulling. Hij heeft erop getikt maar voelde geenpijn ook temperatuur geeft geen verandering in pijn. Wat kan dit zijn? Een beginnende ontsteking of herstel van weefsel?
Ik ben nu al 1 jaar aan het stoeien met deze kies word er hopeloos van, telkens niet het gewenste resultaat.
Grappa

Deze kies heeft vaan, ongeveer in 70% van de gevallen, een vierde wortelkanaal. Weet je of dit kanaal,is gevonden en behandeld? Zo niet vraag dan een verwijzing naar een endodontoloog. Deze kan je mogelijk helpen
di, 02/28/2017 - 18:39 Permalink
Aboembox

Als antwoord op door Grappa

Een vierde kanaal zegt u, schrik hier een eenbeetje van. Op de foto zijn drie kanalen goed zichtbaar ook zei de behandelende arts er drie goed te zien zitten tijdens openen van de kies. Zou een behoorlijke blunder zijn denk als dit zo zou zijn. De pijn voelt wel licht hetzelfde als wat ik hiervoor ervaarde met afstervende zenuwen. Alleen vind ik het vreemd dat mijn pijn na verwijdering direct verdwenen was. En nu op komt zetten.
di, 02/28/2017 - 20:45 Permalink
Aboembox

Als antwoord op door Lieneke

Oké, dank voor jullie reacties. Ik heb volgende week donderdag een afspraak ivm vakantie nu.
De assistente vertelde mij dat 4e kanaal niet zo gauw voor pijn zorgt. Ik hoop dat er donderdag wat schot in de zaak zit. Het vervelende is dat mijn wkb niet door mijn eigen tandarts is gebeurt maar in nood in denemarlen. Als het noodzaak is door gewezen te worden naar endodontoloog, hoe snel kan je daar terecht?
wo, 03/01/2017 - 20:10 Permalink
Aboembox

Vandaag bij de tandarts langs geweest. Hij verwacht niet dat er een 4de kanaal is omdat de pijn na de behandeling vrijwel direct weg was. Wel verwacht hij dat ik nu een andere kies voel, waarschijnlijk door klemmen overbelast. Hij heeft vandaag de tanden wat afgeslepen om druk te minderen en hiermee rust te creëren. Bij een van de tanden voelde ik een pijnscheut bij het weghalen van wat materiaal, kies nr.25. Temperatuur is geenprobleem, ook heeft hij op alle kiezen getikt om te kijken op reactie. Geen een kies was pijnlijk. Woensdag vertrek ik 6 weken naar huis buitenland voor werk, hopelijk geeft afleiding ook een genezende werking:).
ma, 03/13/2017 - 15:55 Permalink