Ik overweeg een doorzichtige beugel en vraag me af of je daar geen droge mond van krijgt? Met een bleekbitje (op maat) heb ik dat wel en dat lijkt er best wel op. Zijn er behalve de druk andere verschillen qua comfort? En zit het echt fijner dan een blokjesbeugel?
Groot nadeel van een beugel
Voor mensen die graag af willen vallen kan dat juist een voordeel zijn, maar voor mij was het destijds een reden om het niet te doen.
Elke keer dat je iets wilt eten moet je de bitje uitdoen, daarna je tanden poetsen en de bitjes weer in.
Ook is niet elke afwijking goed te corrigeren met zo'n beugel, maar alleen een orthodontist kan je vertellen hoe dat bij jou is.
Een beugel met brackets went snel.
Als antwoord op Groot nadeel van een beugel door Romy32
Moet je met een bracket beugel ook niet poetsen na het eten? Oh ik dacht dat je er hetzelfde mee kon bereiken..
Wat me tegenstaat van een bracket beugel is dat je elke maand naar de orthodontist moet en 1x ipv 2x per maand de druk bijgesteld wordt, waardoor je kennelijk meer pijn hebt. Voor zover ik weet wordt Acceledent ook alleen gebruikt icm doorzichtige beugels.
Ik vraag me wel af wat comfortabeler is achteraf: elke nacht een bitje of permanent een spalkje.
Als antwoord op Groot nadeel van een beugel door JK12