Kan een kies ontstoken raken door knarsen of klemmen? Ik heb een kies die is gevoelig bij koud en warm, maar reageert niet op de testjes, er zit geen gaatje in en op de foto is niets te zien.
Nu las ik dat als een kies gevoelig is bij warm het meestal een zenuwontsteking is?
Nu las ik dat als een kies gevoelig is bij warm het meestal een zenuwontsteking is?
als het door knarsen komt zou
Oftewel: knarsen aanpakken, orofaciaal fysio en wellicht splint. of als de klachten heel erg zijn wellicht gelijk beginnen met de splint om gebit te beschermen tegen breuken en andere problemen door overbelasting..
Als antwoord op als het door knarsen komt zou door vV
Af en toe voel ik wel een prikkeling/stroompje, maar alleen als ik erop let en het gevoel met koud en warm is ook maar even. Kan dit dan weer verdwijnen en kan het komen door overbelasting/knarsen?
Als antwoord op als het door knarsen komt zou door Oma
En de vraag is of de splint wel goed is, voldoende dikte en de cuspidaatgeleiding nog goed. Dat moet de tandarts controleren en eventueel corrigeren.
de klachten komen zeer waarschijnlijk door het knarsen, en gaan dus wanneer daar weer rust ingebracht is zeer waarschijnlijk ook weer gewoon weg.
Als antwoord op als het door knarsen komt zou door Oma