Lang last kaak na trekken verstandskies (rechtsonder)

Author:
K94
Posted:
do, 06/22/2017 - 14:28
Hallo,

Ik ben vrij nieuw op dit forum, aangezien ik al een tijd met een vervelende klacht loop. Vorige maand is voor de twee keer mijn verstandskies getrokken. De linkerkant was de maand daarvoor al getrokken. Het viel mee deze keer. Weinig last van en kon vrijwel direct weer eten. Desondanks had de kaakchirurg flink wat druk op mijn kaak gezet tijdens het trekken van de verstandskies, aangezien deze dwars lag. Ondanks dat het verdoofd was voelde ik tijdens de behandeling één keer een korte pijnscheut. Ook die was redelijk te behappen. In het begin was last van de kaak, maar dat trok vrij snel weg en het geneesde snel. Nu had ik anderhalve week geleden een pen in mijn mond waar ik op aan het kouwen was (slechte gewoonte, ik weet het). Toen hoorde ik een soort knak vanuit de kaak. Sindsdien heb ik last van de kaak (exact waar de kies getrokken is) als er druk op komt (denk aan de rechterkiezen op elkaar duwen), maar ook bij het eten van een broodje. Bij etenswaren die ik direct kan doorbijten (denk aan een cracker) heb ik bijna geen last.

De pijn is niet ondragelijk en is er over het algemeen niet aanwezig. Enkel bij bovengenoemde handelingen. Ik kan verder mijn mond helemaal opendoen, ik kan gapen, ik kan schreeuwen, geen probleem. Ik vraag mij nu af: is er iets gekneusd in mijn kaak, of heeft het te maken met een ontsteking? Ik kan mij niet voorstellen dat de kaak ontwricht is, of gebroken. Ik kan het niet goed plaatsen. Vandaar dat ik hier een antwoord probeer te krijgen. Bij de kiezen op elkaar zetten lijkt het alsof de wang wat boller wordt en ergens tegen de kaak aan komt. Misschien heeft dat nog ergens mee te maken?

Dank alvast voor alle hulp en ik hoop er snel vanaf te zijn, ook middels jullie hulp!
vV

sorry, kan hier weinig mee. toch iets om even te laten bekijken bij de tandarts of kaakchirurg ..op gaan noemen wat het allemaal zou kunnen zijn wellicht heeft weinig zin. Ook omdat eventueel noodzakelijke behandeling nogal uiteenloopt.
do, 06/22/2017 - 17:02 Permalink