Implantaat of overbeet

Author:
Heyko
Posted:
vr, 06/16/2017 - 16:43
Ik heb eerder gepost op dit forum. Ik had een melkhoektand linksonder met daaronder 2 elementen en een ingesloten hoektand. Na aanraden van ortho en kaakchirurg heb ik de hele zaak laten verwijderen. Nu heb ik dus een gat dat ik met een beugel wil sluiten. Mijn ortho biedt 2 opties aan:
Ruimte maken voor implantaat met de beugel en na de behandeling implantaat ter plaatse van de hoektand. Hierbij heb ik geen overbeet een symmetrie.

Of ik sluit het gat met de beugel. Dit is minder invasief, maar mijn ortho zegt wel dat mijn midline 1 a 2 mm opschuift en ik een overbeet kan krijgen van 4 a 5 mm. Nu heb ik geen overbeet (2mm dus normaal). Ik wil voor de 2e optie gaan, maar ik ben bang dat de overbeet uiteindelijk zal tegenvallen. De midline maakt me niet veel uit, maar de overbeet ben ik bang voor dat het erg zal opvallen of qua functie problemen oplevert. Mijn ortho zegt dat het niets voorstelt, maar ik wil niet na 2 jaar beugelen teleurgesteld eindigen.

Is 4 a 5 mm overbeet te zien (kaken zijn gewoon goed dus de overbeet wordt puur veroorAakt door die ontbrekende tand dan)? Of is het beter om het gat te vergroten voor een implantaat?