Sinds enkele dagen zit er een ontsteking onder (voortand) 11. 11 heeft een kroon met een dummy naar 12.
Symptomen:
Gevoelig bij warme drank, niet bij koude
Tand gezakt
Vieze smaak en geur in cq uit mond
Ik ben gister naar tandarts geweest en hij heeft de ontsteking geconstateerd op basis van de symptomen, want de foto was bewogen
Hij heeft antibiotica en pijnstilling voorgeschreven en adviseert een wortelkanaalbehandeling.
Ik heb diverse vragen:
1. Volgens de tandarts kan de kroon blijven zitten. Klopt dat?
2. Wordt de kroon beschadigd tijdens een wk-behandeling?
3. Ik lees op sites dat een wk-beh bij een voortand relatief makkelijk is omdat deze maar 1 wortel heeft. Is het daarmee niet ook gevaarlijker/kwetsbaarder?
4. Gaat de tand wanneer alle behandelingen over zijn weer terug in de oude positie?
Symptomen:
Gevoelig bij warme drank, niet bij koude
Tand gezakt
Vieze smaak en geur in cq uit mond
Ik ben gister naar tandarts geweest en hij heeft de ontsteking geconstateerd op basis van de symptomen, want de foto was bewogen
Hij heeft antibiotica en pijnstilling voorgeschreven en adviseert een wortelkanaalbehandeling.
Ik heb diverse vragen:
1. Volgens de tandarts kan de kroon blijven zitten. Klopt dat?
2. Wordt de kroon beschadigd tijdens een wk-behandeling?
3. Ik lees op sites dat een wk-beh bij een voortand relatief makkelijk is omdat deze maar 1 wortel heeft. Is het daarmee niet ook gevaarlijker/kwetsbaarder?
4. Gaat de tand wanneer alle behandelingen over zijn weer terug in de oude positie?
1. ja . Vertrouw je de
2. ja.
3. tandarts zal neem ik aan de tand gaan versterken vanwege kroon en dummy. tand verzwakt wel met een endo namelijk.
4. in de regel wel ja. Als het goed is al met inwerking AB.
Als antwoord op 1. ja . Vertrouw je de door vV
1. ja . Vertrouw je de
Het is een andere tandarts dan mijn normale, die is namelijk nog een aantal weken met vakantie
Als antwoord op 1. ja . Vertrouw je de door Elisabeth1
1. ja . Vertrouw je de
Jaren later had één van de twee kiezen een WKB nodig. Mijn tandarts twijfelde of de brug er eerst af moest of hij door de brug ging boren. Hij koos voor het laatste
Hij zei meteen dat er kans was dat de brug stuk zou gaan door het boren.... maar ik had geluk, geen schade (natuurlijk wel de vulling ).
Alles is heel goed verlopen bij mij..