Wanneer betalen?

Author:
anono88
Posted:
di, 07/25/2017 - 14:27
Hallo,

ik ben al een erg lange tijd niet naar de tandarts geweest (reken 10 jaar). Na zo'n lange periode is mijn gebit achteruit gegaan uiteraard, en moet er aardig wat gerenoveerd worden (wat er nog te renoveren valt).
Ik ben vorige maand naar de tandarts gegaan ( ik stond blijkbaar nog ingeschreven) met zware tegenzin en angst, maar het lukte me toch. We hebben foto's gemaakt en morgen moet ik naar de mondhygienist. Die gaat alles schoonmaken en die stellen een plan op, daarna tast ik in het donker en weet ik niet wat er allemaal gaat gebeuren, we gaan het zien :(

Hoe dan ook; mijn vraag is als volgt:

Dit gaat waarschijnlijk wat kosten. Heel wat. Ik vroeg mij af of mensen hier ervaringen hebben met dit soort gevallen.

Wanneer moet ik betalen? De ene keer lees ik contant aan de balie, de andere keer over rekeningen. Dan weer dat het in termijnen mag.
Ik snap dat het verschilt per tandarts, maar ik wil graag weten wat jullie ervaringen ermee is.

Zelf durf ik de tandarts hier niet over te bellen, ik schaam me enorm en ik moet echt mijn verstand op 0 zetten om ook maar in die stoel te gaan zitten.

Wat is gebruikelijk in dit soort situaties? En stel ik heb het niet contant, laten ze me dan stikken? Ik weet het, had ik maar eerder moeten gaan.. maar dat heb ik niet gedaan.

Ik hoop graag op een reactie, ik wil me erg graag voorbereiden op zulke dingen.
vV

verschilt idd per tandarts en situatie ook nog. Vanwege het groeiend aantal m.n. nieuwe patiënten wat nota's niet betaald wordt ik wel steeds harder. Vind het enerzijds niet leuk maar ik heb ook rekeningen te betalen en een gezin te voeden.
Dus nieuwe patiënten mogen idd boter bij de vis gaan geven. En dat mag gewoon per afspraak opgedeeld, daarmee is te spreiden. En lukt het niet omdat de pin weigert wegens saldotekort worden afspraken opgeschort tot nota wel voldaan is.