Pijn bij poetsen/geen mooie tanden

Author:
Pieter-Z
Posted:
di, 07/25/2017 - 21:37
Dag allemaal,

Ik merk met het poetsen dat enkele tanden voor pijn doen. Daarbij zit er verkleuring op m'n tanden (komt door roken denk ik) en letterlijk tandsteen lijkt het. Een stukje extra tand op de tand zo lijkt het. Probleem is dat ik de tandarts moeilijk kan betalen en er wat bang voor ben.

Meot ik hiermee wel gaan?
vV

wat denk je zelf? pijn is een waarschuwing van je lichaam dat er iets niet goed gaat... die verkleuringen kunnen ook gaatjes zijn , en dan is het het goedkoopste ze te behandelen wanneer klein.
do, 07/27/2017 - 14:56 Permalink
FlorianDeSuperman

Ik zag dat je niet meer had gereageerd op je topic. Wou je nog even laten weten dat het echt het beste is om gewoon naar de TA te gaan. Vooral nu het nog niet een belachelijke ontsteking is geworden en of je tanden nog niet rot zijn ! Ik was ook altijd mega bang voor de TA maar dit is echt echt niet nodig geloof me. Ik voelde me zo dom nadat ik zelfs bij de Kaakchirurg was geweest dat ik altijd zo bang was. Liggen verdoving erin en hoppa je voelt niks bent zo klaar en vaak doen de tandartsen of chirurgen lekker auwehoeren tegen je of tegen hun assistentes waardoor je jezelf lekker op je gemak voelt. En geef het gewoon aan dat je bang bent dat is echt helemaal niet gek ofzo ! Ik had toen ik voor het eerst weer naar de tandarts ging ook gezegt dat ik mega bang was en dit begreep ze volkomen. Vervolgens kreeg ik een hand spiegeltje in me hand gedrukt en mocht ik meekijken wat ze allemaal aan het doen was ( was een controle dus geen ingreep ) hierbij deed ze de tanden aanwijzen en uitleggen wat er aan de hand was. Dit vond ik echt mega relax.

Dus nogmaal wat er ook is van pijn tot plak tot verkleuring Gewoon naar de TA ! voordat je dalijk echt een probleem hebt en met kliklaminaat in je mondje mag rondlopen :P

sterkte !
do, 11/02/2017 - 00:21 Permalink