Pijn weg na bijslijpen?

Author:
Heleentje
Posted:
di, 08/08/2017 - 12:44
Dag mensen,

Ik heb een kies die na een wortelkanaalbehandeling en twee apexr. vijf jaar geleden opnieuw gevoelig is geworden. Het is de eerste kies aan de bovenzijde en alleen de binnenste knobbel is supergevoelig bij druk en klopt constant. Ik kan er dus niet op eten, mijn tong kan ik er eigenlijk ook niet tegenaan verdragen. Het vreemde is dat dit ellendige kiesje aan de buitenzijde niet gevoelig is, alleen de binnenste knobbel. Ik denk ook een breuklijn te zien, op het kauwvalk, de tandarts zag ook een klein barstje. Maar zei dat dit de vorm van mijn kies was. Deze kies klopt ook na de eerste apex, eigenlijk constant., daarom is de tweede apex gedaan. Er is eigenlijk nooit een ontsteking aan de wortelpunt geconstateerd. Ik word er moedeloos van.
Maar goed de tandarts heeft deze knobbel/punt bijgeslepen, omdat ik ook nog eens flink klem. Tot nu toe verandert er niet veel, hoe lang moet ik op verbetering wachten? De tandarts zei een paar dagen. Heeft iemand hier ervaring mee? De volgende stop is trekken en dat helaas niet de eerste zijn.
Heleentje

Dat dacht ik ook aan, alleen was er niks op de foto te zien. En inmiddels doet mijn hele kies zeer en ook mijn hoektand ernaast. Ook voel ik druk zo'n twee cm boven de kies. Onder het bot zeg maar. Zou het een onsteking kunnen zijn? Het is niet te doen zo. Kan alleen rustig praten, anders raakt mijn tong die kies en schiet ik door het plafond
wo, 08/09/2017 - 10:17 Permalink
Heleentje

Als antwoord op door Heleentje

Inmiddels twee ab-kuren verder, de pijn verdween na de tweede dag langzaam en verdween helemaal. Ik heb de antibiotica gevraagd en gekregen omdat ik op vakantie ging en de kies niet te snel wilde laten trekken ivm mijn ingewikkelde gebit en het klemmen. Gisteren mijn laatste pil geslikt en nu verwacht ik dat het terugkomt. En dat maakt mij heel onzeker. Wie kan mij een goed advies geven? Het was dus wel een ontsteking, door een breuk of een ontsteking bij de wortelpunt .Mijn hele kies werd pijnlijk en ook de kies ernaast. Tot onder mijn oog ging het tintelen en het voelde stijf. Mijn eigen tandarts is pas over twee weken terug van vakantie.
do, 08/24/2017 - 15:31 Permalink
vV

Als antwoord op door Heleentje

als alle klachten weg zijn doorgaan met ademhalen en je dagelijkse beslommeringen. Na gaan denken over wat en hoe als het wellicht terugkomt heeft weinig zin, want daar kan je verder niets mee... Klinkt misschien wat bot , maar zo is het niet bedoeld: Dat het allemaal weg is is mooi, want dat maakt optie breuk al onwaarschijnlijker. Die komen namelijk eigenlijk nooit tot volledige rust.
vr, 08/25/2017 - 11:33 Permalink