Help, kiespijn en bijna op vakantie! ( al bij tandarts geweest )

Author:
hannejansen
Posted:
di, 08/08/2017 - 16:52
Hallo allemaal,

ik heb sinds een week kiespijn (aj, kiespijn is echt een vervelende pijn, zelfs na 2 bevallingen) nadat ik een week geleden te hard met een rager mijn kiezen heb schoongemaakt (de pijn zit in de laatste kies linksboven)
Het is een zeurende pijn, vooral bij druk (kauwen) doet het enorm pijn
Bij koud en warm heb ik geen last en het tandvlees eromheen is niet rood of opgezwollen. ook zie ik geen wit puntje.
Ik ben afgelopen zondag bij een weekendtandarts geweest, deze heeft een foto gemaakt en zegt er niets op te kunnen zien qua ontsteking
Hij dacht aan een overbelaste kies (de kies was iets hoger?) en hij heeft er een stukje afgeslepen.
Sindsdien is de pijn wel iets minder, maar nog niet over.

Nu is mijn eigen tandarts er maandag pas weer en donderdag gaan we op vakantie
Ik ben eigenlijk bang dat er een wortelkanaalbehandeling zou moeten worden uitgevoerd, omdat ik bang ben dat er ergens bacteriën naar binnen zijn gegaan

heeft iemand tips/adviezen wat dit zou kunnen zijn en wat ik het beste kan doen?
Enorm bedankt voor jullie reacties!
vV

ik zou och echt de foto moeten zien om een oordeel te geven. Dat er niets te zien is betwijfel ik namelijk, de kwestie is alleen of wat e rte zien is goed vertaald wordt. Ontstekingsbeeld zie je niet altijd op de foto. hangt maar net van stadium af. Het gaat om de combinatie foto en pijnbeeld/verloop. foto alleen zegt niets.
Wat is precies het pijnverloop? pijn bij warm, koud, alleen druk, minder pijn bij spoelen met koud water wellicht?
veel pijn bij warm?
wo, 08/09/2017 - 08:32 Permalink
hannejansen

Als antwoord op door vV

die foto heb ik helaas niet.
pijnverloop :
in het begin stekende kloppende pijn, absoluut veel pijn bij kauwen
nu na een week wordt deze pijn langzaam wel minder, maar het blijft gevoelig
echter, met warm en koud heb ik totaal geen pijnklachten!
de weekendtandarts was druk, er waren meerdere wachtenden na mij en ik kan me voorstellen dat hij misschien geen zin had om een wortelkanaalbehandeling te starten
echter, ga ik er wel van uit dat hij de foto juist beoordeeld....
zou het kwaad kunnen als de zenuw/tand aan het dood gaan is om er mee rond te lopen?
maandag is mijn eigen tandarts er weer, zouden hun die foto kunnen inzien die afgelopen zondag bij de weekendtandarts is gemaakt?
en misschien maandag opnieuw een foto laten maken?
wo, 08/09/2017 - 10:57 Permalink
vV

Als antwoord op door hannejansen

een spoedtandarts moet de foto meegeven aan patient of zorgen dat ie bij de eigen tandarts komt. wat mij betreft ongevraagd.. patient moet oom geïnformeerd worden over doorsturen naar eigen tandarts als er geen schriftelijk verslag van meegegeven wordt. drukte is geen excuus het niet te doen. hoort bij gewone verslaglegging van waarneming.
wo, 08/09/2017 - 13:20 Permalink