Al 7 weken wortelkanaal ellende

Author:
Cindy1980
Posted:
di, 08/15/2017 - 19:21
Inmiddels al een week of 7 problemen met kiezen..
Het begon links onder met een wortelkanaalbehandeling na aanhoudende kiespijn. 2 kanalen schoongemaakt, paar dagen later terug want er was nog een 3e kanaal die ook nog ontstoken was.
Daarna nog een keer terug geweest om te spoelen na aanhoudende pijn.
2 wkn later afgesloten (nog steeds gevoelig)
Begon 3 wkn geleden kies links boven te irriteren, bonzen etc.. tandarts gebeld op zaterdag en een wortelkanaalbehandeling gestart. 4 kanalen schoongemaakt, noodvulling en naar huis.
Dag later bonzende pijn, verwijzing naar kaakchirurg en antibiotica en pijn stilling want meneer denkt de pijn uit links onder te komen.
Kaakchirurg ziet af van behandeling ziet geen ontsteking aan wortelpunten links onder en belt met tandarts om kies bovenin en die ervoor beide te checken en ook vind ze een afgebroken vijltje. Die er volgens meneer niet uithoeft deze geeft geen klachten.
Inmiddels is die kies linksboven in nu weer gespoeld en de kies ervoor een vulling hersteld voor evt klachten van daaruit weg te nemen en NOG STEEDS bonzende pijnen in linker kies boven in hopeloos en inmiddels 1000,- verder nog pijn....
Wat kan het toch zijn... morgen maar wéér bellen
vV

is er wel goed onderzoek gedaan naar de oorzaak? lijkt bijna alsof die ergens anders ligt. Zonder foto's kan ik weinig meer zeggen dan dat het niet de eerste keer zou zijn dat de echte oorzaak gemist is. Door knarsen bv kunnen kiezen behoorlijk pijn gaan doen, lijkt op ontstoken zenuw. Endo doe je dan alleen wanneer in je onderzoek knarsen niet voorkomt als mogelijke oorzaak en de rest van het plaatje ook klopt. Niet weggaande pijnen , en verspringend, duidt in veel gevallen op iets anders. het vijltje kan wellicht blijven zitten, maar hij had wel moeten informeren erover toen het gebeurde! is niet netjes en dat is zwak uitgedrukt.
di, 08/15/2017 - 20:51 Permalink
Cindy1980

Als antwoord op door vV

Dat vijltje was inderdaad ook echt een belachelijk verhaal! Zo belachelijk dat ik aan mezelf begon te twijfelen of ik t wel goed had gehoord en gezien van de kaakchirurg (foto overzicht in soort spiegelbeeld zo'n grote met alles erop zeg maar)
Ik knars zeker want mijn tanden zijn links ook schuin gesleten, ik zal t is noemen als ik contact leg met mijn tandarts.
Ibrufen 600mg reageerd prima op de pijn, nu geen kloppende pijn maar alleen gevoelig met aanraken. Tandarts had wel de tanden/vullingen vlakker geveilt gister omdat ik aangaf dat er wellicht een te hoge vulling voor drukpijn kon zorgen...
di, 08/15/2017 - 21:04 Permalink