Kroon past niet?

Author:
hepping
Posted:
do, 08/17/2017 - 22:32
Hallo, 2 maanden geleden heb ik een brug gekregen in het bovengebit (links) over de kies na de snijtand (nog gave kies) en de achterste kies (reeds WKB). Er ontbraken al jaren 2 kiezen tussen deze pijlers (meer dan 15 jaar). De achterste kies stond wat scheef en is daarom zo geslepen dat de brug recht geplaatst kon worden. Vrijwel direkt na het plaatsen van de brug begonnen de problemen. Een sterk druk gevoel rond de brug dat in golven voorbij kwam. Ik kon alleen maar denken: "haal dat ding eruit". Na een week heb ik dat gedaan en heeft men op de twee pijlers losse noodkronen geplaatst (die ik ook voor de brug zonder problemen had gedragen). Na wat re-work aan de brug is deze opnieuw geplaatst en vrijwel direct begonnen dezelfde problemen. Na een week weer de noodkronen teruggeplaatst en rust. We hebben dan besloten de brug te splitsen in twee losse kronen en de brug op te geven. Nadat de twee losse kronen geplaatst waren de volgende dag overal steken en kriebelen in mijn gezicht, wat slapen 's nachts onmogelijk maakte. Na een week is de achterste kroon weer wat bijgewerkt, maar het hielp niet. Nog altijd kriebelen en steken over mijn heel gezicht. Nu heb ik op de achterste dode (scheve) kies de noodkroon terug laten zetten en ondanks dat er nog steeds e.e.a. kriebelt in het gezicht, voel ik me weer een mens. Mijn vraag is, kan een kroon niet goed passen waardoor dit soort klachten ontstaan? Kan de kroon op de zenuw drukken? Is er meer risico bij een dode kies (die al jaren geleden behandeld is en altijd al snel geïrriteerd was). Ik moet weer een keer een definitieve kroon plaatsen en voel er weinig voor om weer van voor af aan te beginnen. Heel erg bedankt voor jullie reactie.