Goedemiddag,
Ik kom net bij de tandarts vandaan. De tandarts blijft er op hameren dat ik écht een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan voor één van mijn twee dode tanden.
Echter zijn de zenuwen van deze twee tanden al sinds 2011 dood door een val van een paard (hele onderkaak was blauw, twee ondertanden zaten los en zijn toen tegen elkaar aangezet). Ik kwam er in 2013 pas achter dat één van de twee zenuwen afgestorven was doordat er foto's gemaakt werden van mijn gebit, onder de andere tand zat alleen een ontsteking.Tussendoor zijn er nooit meer foto's genomen.
Mijn tanden zijn overigens niet verkleurd maar ik heb er geen gevoel meer in.
Is het echt noodzakelijk en mogelijk om een wortelkanaalbehandeling aan beide tanden te ondergaan?
Wat zijn de risico's als ik hier nog even (tot 2018) mee wacht?
Ik kom net bij de tandarts vandaan. De tandarts blijft er op hameren dat ik écht een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan voor één van mijn twee dode tanden.
Echter zijn de zenuwen van deze twee tanden al sinds 2011 dood door een val van een paard (hele onderkaak was blauw, twee ondertanden zaten los en zijn toen tegen elkaar aangezet). Ik kwam er in 2013 pas achter dat één van de twee zenuwen afgestorven was doordat er foto's gemaakt werden van mijn gebit, onder de andere tand zat alleen een ontsteking.Tussendoor zijn er nooit meer foto's genomen.
Mijn tanden zijn overigens niet verkleurd maar ik heb er geen gevoel meer in.
Is het echt noodzakelijk en mogelijk om een wortelkanaalbehandeling aan beide tanden te ondergaan?
Wat zijn de risico's als ik hier nog even (tot 2018) mee wacht?
wachten verslechterd de
Daarnaast is het inmiddels bekend dat de bacteriën die erbij betrokken zijn ook een relatie kunnen hebben met ontstaan van hartklachten. Maar heeft de eigen tandarts dit allemaal niet al uitgelegd dan? zeggen dat het nodig is is 1, waarom hoort daar toch ook bij. Of vertrouw je hem niet?
Risico van wachten is geheel voor jezelf. Sterker nog : nu al is het zo dat de prognose wellicht al minder goed is gezien de termijn die er al overheen gegaan is. Dat hangt een beetje af van beeld fotos, en verloop in de tijd.
Als antwoord op wachten verslechterd de door vV
wachten verslechterd de
Mijn eigen tandarts heeft mij niet uitgelegd waarom er iets aangedaan moest worden. Mijn tandarts heeft wel met een hard voorwerp op vier van mijn ondertanden getikt en omdat ik daarbij geen pijn ervoer vond ze het niet nodig om nogmaals foto's te maken.
In mijn mond zitten geen verdikkingen en mijn tandvlees is in orde.
Op het moment kan ik nog niets aan mijn ondertanden doen omdat ik daarvoor nog niet goed genoeg verzekerd ben. Vandaar de vraag of het wachten tot januari schadelijk is.
Ik heb tevens iets gelezen over kronen. Is het op de lange termijn gunstiger om te kiezen voor kronen of gunstiger om mijn eigen tanden zolang mogelijk te houden en bij verkleuringen te bleken?
De reden dat het zolang geduurd heeft voordat er is vastgesteld dat mijn zenuwen de klap niet overleefd hebben komt door mijn oude tandarts. Hij heeft nooit foto's na de tijd gemaakt, toen hij met pensioen ging ben ik naar een andere tandarts gegaan en die heeft toen opnieuw foto's van mijn gebit gemaakt.
Als antwoord op wachten verslechterd de door Irissss
wachten verslechterd de
maar ik permitteer mij de opmerking dat je omgekeerd omgaat met de reden een AV te hebben. Een verzekering heb je om onverwachte zaken te dekken .
Ik kom helaas vaak tegen dat mensen geen of een te lage verzekering hebben maar helaas op het moment dat er iets groots als calamiteit langskomt dan geen buffer om het op te vangen. En dan eerst weer moeten verzekeren en dus vaak belangrijke ingrepen uitstellen. Met helaas steeds vaker erge gevolgen door dat uitstel...
Wanneer je laag of niet verzekerd ben je op lange termijn meestal goedkoper uit, ook wanneer je een keer een tegenvaller hebt.
Nu kan alleen jij beslissen of het risico wat je loopt nu in verhouding staat tot een klein financieel voordeel... Want het voordeel is meestal veel kleiner dan verwacht of gehoopt , wanneer je meetelt dat je (extra) premie gaat betalen, en meestal dit soort dingen niet volledig gedekt is.
Als antwoord op wachten verslechterd de door vV
wachten verslechterd de