Wortelkanaal behandeling, geen vulling?

Author:
Jimmy84
Posted:
do, 09/14/2017 - 17:06
Hoi allemaal,

Ik woon al enige tijd in Tsjechie en heb hier vandaag een wortelkanaal behandeling laten doen.
Zij hebben aagegeven dat er een ontsteking was aan de wortel en aan het kaakbeen, het deed gigantisch pijn.

Zij hebben dus vandaag die behandeling gedaan maar het gat niet afgedicht in mijn kies?
De tandarts hier zegt dat het beter is om het tot maandag open te laten en geeft aan dat ik zoveel mogelijk moet spoelen om te voorkomen dat er bacterien in gaan zitten weer.

Is dit normaal? De pijn is namelijk geen graantje minder geworden en als ik in de spiegel kijk zie ik dat ze echt de hele bovenkant van mijn kies afgeboord hebben en ik kan er zo in kijken.

Weet iemand of dit wel goed is of niet? Ik heb al vaker problemen gehad hier met dokters en ziekenhuizen en ik vertrouw dit niet echt helemaal.
vV

bij een heel ernstige ontsteking waar je ook pusafvloed hebt door het kanaal heen is dit een optie, dan wel altijd met antibiotica erbij, voorkeur heeft het niet. Als er geen pusafvloed was bij openen en/of er geen AB bij voorgeschreven is is het malpraxis... vind ik.
do, 09/14/2017 - 17:30 Permalink
Jimmy84

Als antwoord op door vV

Ja nou ik heb dus geen antibiotica of iets voor geschreven gekregen, tis gewoon open gelaten, of er pusafvloed was, dat weet ik eigenlijk niet ik neem aan van wel, het was wel echt zeer pijnlijk allemaal...
Ik heb er geen verstand van maar ik zei dus ook al tegen mijn vriendin dat ik het vreemd vond dat het open gelaten was en ik totaal niets van ontstekings remmers of antibiotica voorgeschreven heb gekregen.

Maar goed, ik heb al hele slechte ervaringen met dokters en ziekenhuizen in tsjechie dus dit zal wel niet anders zijn dan, ik ga voor de zekerheid gewoon constant spoelen met listerine, denk je dat dat oke is?
do, 09/14/2017 - 18:06 Permalink