Gaatjes op rontgenfoto

Author:
Rickk
Posted:
wo, 09/20/2017 - 15:04
laatst rontgenfoto gemaakt bij de tandarts werd uit opgemaakt dat ik 3 kiezen moet trekken om ruimte te maken voor verstandskiezen. nou ben ik geen tandarts en ik kan er niets uit op maken dus weet iemand waar ze dit uit opmaken en kan iemand mij vertellen waar de gaatjes zitten op de foto's op het ene grote gat na die ik wel kan spotten.
hier de foto's: https://www.mupload.nl/img/c7n9fba1ebjy2.jpg https://www.mupload.nl/img/k4esdyeppuw4e.jpg
vV

matige beelden... scans van beeldplaatjes, geen digitale bestanden denk ik? op de eerste foto is duidelijk te zien dat er een nieuwe kies groeit onder de laatste kies boven, en dat aan de onderzijde daar de verstandskies de wortel van de kies ervoor ingroeit. Het beeld zoals boven heb ik trouwens nog nooit eerder gezien zo extreem. Voor de rest zitten er inderdaad veel gaatjes en nieuwe aantasting naast oude vullingen. teveel om in detail te gaan eerlijk gezegd...
wo, 09/20/2017 - 17:34 Permalink
Rickk

Als antwoord op door vV

Oke bedankt in ieder geval, je antwoord geeft wel een stukje meer duidelijkheid voor mij. En wat bedoelt u met ''het beeld zoals boven heb ik trouwen nog nooit eerder gezien zo extreem'' bedoelt u hiermee de hoeveelheid gaatjes, vullingen of de groei van de (verstand)kiezen? En ja inderdaad heel veel gaatjes dit was de eerste keer in 2 jaar dat ik voor controle ging heb in die tijd heel maar dan ook heel slecht gepoetst dus het kwam niet als een shock dat ze me vertelden dat ik 11 gaatjes heb. En misschien kunt u ook antwoord geven op het volgende ze vertelden mij je hebt 11 gaatjes nu kreeg ik een factuur mee waarop maar 7 gaatjes stonden kan u zien of dan misschien die 4 gaatjes die dan overblijven in de kiezen zitten die getrokken moeten worden?
do, 09/21/2017 - 14:16 Permalink
vV

Als antwoord op door Rickk

ik denk het wel, maar waarom stel je die heel specifieke vragen niet gewoon aan de tandarts? ook daar betaal je ze voor. Verder doelde ik op de situatie rechts boven, dus 17 en 18, waarbij de 18 boven de 17 uitgroeit, en de 17 afgebroken wordt. Zo gaat de wisseling bij melkgebit. Extreem om zoiets in blijvend gebit te zien.
vr, 09/22/2017 - 14:34 Permalink