Vragen over invisalign

Author:
evi_tielemans@…
Posted:
vr, 09/29/2017 - 22:57
Hallo,

Omdat ik twijfel over een beugel te nemen heb ik de afspraak voor het plaatsen van een beugel bij de ortho maar afgezegd en een nieuwe gepland om te bekijken wat de volgende opties zijn.

Ik ben namelijk heel gevoelig voor van alles en nogwat en al helemaal in mijn mond. Dus stel je eens voor dat er dan een plaatjesbeugel geplaatst word met een buitenboordbeugel en elastiekjes en ik heb vaak last van aftes, hoe vaak ik ook poets, ik blijf daar last van houden, zelfs met speciale tandpasta hou ik er last van. Dus een ouderwetse plaatjesbeugel met elastiekjes en een buitenboordbeugel gaat niet. Verder heb ik ook blessures gehad aan mijn nek waardoor ik geen buitenboordbeugel kan dragen.

Nu heb ik een beugel gevonden die ideaal is en bij mij past. Dit is de invisalign. Maar nu vraag ik me af of dit wel gaat.

Ik heb ruimtegebrek in mijn kaak waardoor mijn tanden scheef gaan staan(over elkaar heen groeien), dit is niet heel erg maar wel al een beetje zichtbaar en ik heb ook een diepe bovenbeet, dus dat m'n bovenste voortanden over m'n onderste voortanden staan (niet heel erg, maar genoeg dat er geen spalkje geplaatst kan worden).

Nu vraag ik me af of dit met invisalign verholpen kan worden.

Groetjes Evi