Vorige week bij de tandarts geweest vanwege pijn onderin mijn mond tussen 2 kiezen, de tandarts heeft een nieuwe vulling gemaakt zodat de holte tussen de 2 kiezen kleiner is. Eergister aanhoudende pijn dus weer terug. De andere kies ook opnieuw gevuld en het tandvlees grondig gereinigd. Ik ging door een hel van de pijn, ondanks dat het verdoofd was. Ik bleef die nacht pijn houden, steken kloppend gevoel.. Echt afschuwelijk. Het leek wel van boven af te komen waar ooit een diepe vulling is gemaakt.
Afgelopen nacht echt gejankt van de pijn en geen oog dicht gedaan. Mijn eigen tandarts was er niet dus naar een vervanger gegaan. Hij heeft foto's gemaakt van de twee laatste kiezen bovenin omdat deze pijnlijk waren toen hij er op tikte. 1 kies sprong er het meeste uit. Op de foto was echter niks te zien... geen ontsteking. Hij zag wel dat de vulling was gaan lekken dus heeft er een nieuwe vulling in gedaan. Meteen erna (met verdoving) kloppende zeurende pijn. De tandarts zei dat ik het wel een kans moest geven omdat hij er net aan gewerkt had, dus wellicht napijn. Nu uren later nog steeds vreselijke pijn, heb al 3 nachten amper geslapen.
Ben kapot en voel me beroerd. De vervangende tandarts zei dat ik geen antibiotica moet gaan slikken terwijl mijn eigen tandarts zegt van wel. Het is speciale antibiotica bij ontstekingen, maar zoals ik op internet lees met heftige bijwerkingen waar ik niet zo een zin in heb. Volgens de vervangende tandarts is het alleen maar symptoom bestrijding en komt de pijn toch wel weer terug als er een ontsteking zit en maskeer je de pijn.
Mijn vraag: Waar zou de heftige pijn vandaan kunnen komen? Ik voel het bovenin kloppen en zeuren. Maar bij openmaken van de vulling zag de vervangende tandarts niks en zoals eerder uitgelegd was er op de foto;s ook niks te zien. Het rook ook niet vies dus geen reden volgens hem om van een ontsteking uit te gaan. Zou het weerpijn kunnen zijn van het ontstoken tandvlees onderin? Of zou ik zo een pijn hebben door de lekkende vulling en moet de zenuw zich herstellen?
Laatste vraag: Wel of niet de antibiotica innemen?
Bedankt alvast voor de reacties!
Afgelopen nacht echt gejankt van de pijn en geen oog dicht gedaan. Mijn eigen tandarts was er niet dus naar een vervanger gegaan. Hij heeft foto's gemaakt van de twee laatste kiezen bovenin omdat deze pijnlijk waren toen hij er op tikte. 1 kies sprong er het meeste uit. Op de foto was echter niks te zien... geen ontsteking. Hij zag wel dat de vulling was gaan lekken dus heeft er een nieuwe vulling in gedaan. Meteen erna (met verdoving) kloppende zeurende pijn. De tandarts zei dat ik het wel een kans moest geven omdat hij er net aan gewerkt had, dus wellicht napijn. Nu uren later nog steeds vreselijke pijn, heb al 3 nachten amper geslapen.
Ben kapot en voel me beroerd. De vervangende tandarts zei dat ik geen antibiotica moet gaan slikken terwijl mijn eigen tandarts zegt van wel. Het is speciale antibiotica bij ontstekingen, maar zoals ik op internet lees met heftige bijwerkingen waar ik niet zo een zin in heb. Volgens de vervangende tandarts is het alleen maar symptoom bestrijding en komt de pijn toch wel weer terug als er een ontsteking zit en maskeer je de pijn.
Mijn vraag: Waar zou de heftige pijn vandaan kunnen komen? Ik voel het bovenin kloppen en zeuren. Maar bij openmaken van de vulling zag de vervangende tandarts niks en zoals eerder uitgelegd was er op de foto;s ook niks te zien. Het rook ook niet vies dus geen reden volgens hem om van een ontsteking uit te gaan. Zou het weerpijn kunnen zijn van het ontstoken tandvlees onderin? Of zou ik zo een pijn hebben door de lekkende vulling en moet de zenuw zich herstellen?
Laatste vraag: Wel of niet de antibiotica innemen?
Bedankt alvast voor de reacties!
klinkt toch echt als een
Als antwoord op klinkt toch echt als een door vV
klinkt toch echt als een
Normaal zou dit toch niet meer zo een pijn mogen doen?
Uiteindelijk heb ik 3 nieuwe vullingen dus aan 3 tanden behandeld. Gister de 4e kies is pas goed... kan ik zeggen dat ik due andere behandelingen niet wil betalen aangezien ze onnodig waren?
Als antwoord op klinkt toch echt als een door Waterman12
klinkt toch echt als een
Als antwoord op klinkt toch echt als een door vV
klinkt toch echt als een
Wat verzacht de pijn?
De kies ernaast had dus een lekkende vulling, kan ik daar pijn van hebben? Op internet staan veel verhalen van mensen die een dag of 5 napijn hadden. Pff ben radeloos!
klinkt toch echt als een
klinkt toch echt als een
wanneer je denkt niet goed
Als antwoord op wanneer je denkt niet goed door vV
Als antwoord op wanneer je denkt niet goed door Waterman12
We zijn nu wat dagen verder en ik vroeg me af hoe het is afgelopen met je mond. Heb je nog pijn ? heeft de AB kuur nou geholpen en wat hebben ze verder gedaan ? Wat een z*k die tandarts man het lijkt me inderdaad een goed idee om een andere TA te zoeken. wellicht de ta die nu je ontsteking heeft geconstateerd ?
Groetjes Florian :D