Last van ontsteking, maar financiële problemen (advies nodig)

Author:
icecub
Posted:
zo, 11/19/2017 - 14:34
Hoi iedereen,

Helaas kamp ik zoals zovele mensen tegenwoordig met financiële problemen. Ik heb geen schulden of iets dergelijks, maar mijn inkomen en vaste lasten zorgen ervoor dat er amper 10 euro per maand over blijft. Nu heb ik een ontsteking onder een van mijn kiezen zitten. De pijn is intussen zo erg dat ik deze zelfs met een combinatie van paracetamol, ibuprofen en tramadol niet volledig kan onderdrukken. Het is dragelijk, maar daar is ook alles mee gezegd.

Gezien ik volgend jaar een betere verzekering zal hebben waarbij ik de kosten van een wortelkanaalbehandeling op kan vangen, hoopte ik dat ik het die anderhalve maand nog uit zou kunnen zingen. Maar gezien de pijn denk ik niet dat dit een optie is. Een behandeling gaat op dit moment echter rond de 450 euro kosten en dat heb ik gewoon niet. Ik heb ook geen familieleden of vrienden bij wie ik aan kan kloppen voor dit bedrag.

Normaal had ik nog de optie om aan mijn huisarts een doorverwijzing naar het ziekenhuis te vragen om daar de kies te laten trekken, gezien dit volledig vergoed wordt, maar dan houd ik gewoon geen kiezen meer over om mijn eten nog fatsoenlijk te kunnen kauwen. Dankzij mijn (niet instelbare) diabetes type 1 en een zeer nare jeugd, heb ik helaas gewoon een heel slecht gebit waar al behoorlijk wat getrokken is.

Nu zit ik dus echt met mijn handen in het haar over wat ik nog kan doen. Dat er iets gedaan moet worden, is me wel duidelijk. Maar ik heb echt het gevoel geen enkele kant meer op te kunnen. Dus nu hoop ik dat er hier mensen zijn die mij hierover advies kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Bjorn
vV

wellicht is de tandarts genegen een antibiotica kuur te geven waarmee je als het goed is kan rekken tot het nieuwe jaar.
Wel is het zo dat diabetes goede mondzorg vereist, dus verzorging en direct ingrijpen bij problemen... zou het dus anders proberen aan te pakken dan tot nu toe.
ma, 11/20/2017 - 13:33 Permalink
icecub

Als antwoord op door vV

Hoi vV,

Bedankt voor je reactie. Ik heb intussen inderdaad contact met de tandarts gezocht om te vragen wat de mogelijkheden waren en hij heeft mij een 7-daagse kuur voorgeschreven. Als deze over 3 dagen echter nog niet aanslaat, dan blijft er niets anders over dan toch voor een behandeling te gaan. Hij heeft me wel gewaarschuwd dat de kuur geen oplossing is. De ontsteking komt uiteindelijk gewoon terug en dus is het wel belangrijk om deze zsm te laten behandelen.

In ieder geval bedankt voor het advies :)
ma, 11/20/2017 - 14:46 Permalink
icecub

Als antwoord op door CeetjeBee

Hoi CeetjeBee,

Het was kantje boord. Zeker de eerste 4/5 dagen merkte ik totaal geen effect. Ik nam voort om de 8 uur 50mg Tramadol, 600mg Ibuprofen en nog eens 1000mg paracetamol om de pijn net dragelijk te kunnen maken. Ook al had de tandarts gezegd dat als het na 3 dagen niet hielp, het geen nut had, bleef ik de kuur doorzetten.

Na die 5 dagen merkte ik ineens verlichting. De pijn werd een stuk minder en dus was ik direct gestopt met de pijnstillers. Inmiddels ben ik door de kuur heen en heb totaal geen pijn meer. Zo 1 of 2 keer per dag voel ik een lichte pijnscheut die enkele secondes aanhoud. Maar verder is het helemaal rustig en heb ik gelukkig geen medicijnen nodig.

Ik houd het nu dagelijks extra goed schoon door het 2 of 3 keer te poetsen indien er bijvoorbeeld etensresten in het gaatje blijven zitten. Verder spoel ik mijn mond iedere avond voor het slapen gaan met mondwater. Ik hoop op deze manier de ontsteking zo lang mogelijk uit te kunnen stellen voor deze terug keert.

En als alles goed gaat, ga ik uiteraard in het nieuwe jaar zo spoedig mogelijk naar mijn tandarts om het te laten behandelen :)
zo, 12/03/2017 - 21:36 Permalink