Oude wortelkanaalbehandelde tand opnieuw gevuld - nu erge pijn

Author:
CeetjeBee
Posted:
za, 12/02/2017 - 20:43
Afgelopen woensdag een oude vulling vervangen, op een wortelkanaalbehandelde hoektand.
Oude stift uit het wortelkanaal gedrild, althans zo voelde dat.
Nieuwe, langere stift erin en nieuwe vulling erop.
Dit alles zonder verdoving, immers...er waren geen zenuwen meer aanwezig. Savonds opgelucht (ben redelijk angstig altijd) dat ik er weinig last van had gehad, anders dan gevoelig tandvlees door het "ringetje".

Helaas, Snachts wakker geworden met erg gevoelige hoektand, donderdags nog redelijk te doen met ibuprofen, ik nam aan dat dit napijn was.
Vrijdagochtend toch maar de tandarts gebeld na weer een onderbroken nacht, helaas was de tandarts al gesloten voor het weekend.

Vanochtend na echt een vreselijke lange nacht, toch maar weekend tandarts opgezocht. Op spreekuur geweest, zij vermoed een bacteriële ontsteking rondom de nieuwe vulling of een ontstoken zenuw/wortelpunt. Daar de nieuwe stift net is gezet, zit die te vast om hem er weer uit te halen en de kanalen opnieuw te behandelen.
Antibiotica kuur voor 7 dagen gekregen. Eerste 2 pillen zitten erin.

Tot halverwege middag ging het oké. Nu steeds erger wordende pijn. Ik zie op tegen de nacht. Ibuprofen en paracetamol werken niet meer echt.

Voor iemand herkenbaar? Hoe is dit bij anderen afgelopen? Ik merk dat erover te lezen een gevoel van erkenning geeft, en soms wat tips, bijvoorbeeld ibuprofen in granulaat vorm, werkt beter. Ga ik straks proberen. Wellicht ook maar een borrel nemen, misschien dat dat helpt.
CeetjeBee

Pffff, Inmiddels loop ik tegen de muur op van de pijn. Ibuprofen 400, 2 stuks elke 5 uur, 2 paracetamol daartussen in qua tijd, elke 5 uur en toch lijkt de pijn alleen maar toe te nemen.

Morgenochtend 09.00 uur bellen met mijn eigen tandarts. Desnoods moet de hoektand er maar gewoon uit, maar dit is echt niet te doen. Gisterenmiddag begonnen met de antibiotica kuur, maar ik merk er nog niks van.

Iemand nog tips? Kan ik misschien beter de ibuprofen samen met de paracetamol nemen? Ik doe het nu om en om...
zo, 12/03/2017 - 22:12 Permalink