Elke keer wanneer ik een bezoekje breng aan mijn mondhygiëniste bloedt mijn tandvlees en zegt ze dat er veel tandsteen is en een bloedbad is.
Thuis bij het poetsen (electrisch), stokeren en ragen bloedt het nooit en lijkt mijn tandvlees gewoon gezond.
Ik denk dat ik gewoon hele gevoelige tandvlees heb (waarschijnlijk zelfs genetisch), want ik besteed dagelijks veel tijd aan mijn mondhygiëne.
Laatst zei ze in april nadat ik vroeg of ik parodontitis heb dat ik dat zeker niet heb.
Wat zou mijn probleem kunnen zijn?
Thuis bij het poetsen (electrisch), stokeren en ragen bloedt het nooit en lijkt mijn tandvlees gewoon gezond.
Ik denk dat ik gewoon hele gevoelige tandvlees heb (waarschijnlijk zelfs genetisch), want ik besteed dagelijks veel tijd aan mijn mondhygiëne.
Laatst zei ze in april nadat ik vroeg of ik parodontitis heb dat ik dat zeker niet heb.
Wat zou mijn probleem kunnen zijn?
Men ervaart thuis regelmatig
Het kan zijn dat je thuis toch onvoldoende reinigt in het ontstoken gebied. Vraag ook eens, voordat ze aan het tandsteen verwijderen gaat, of ze je kan laten zien hoe je goed kunt poetsen en rageren en kijk dan eens of het bij haar dan wel gaat bloeden...
Als antwoord op Men ervaart thuis regelmatig door Lieneke
Men ervaart thuis regelmatig
Bedankt, ja vind het best raar. Ze heeft me na de behandeling (dus na het verwijderen van tandsteen) laten zien hoe ik moet poetsen. Hoop dat ik bij mijn volgende afspraak in maart gezonder tandvlees heb. Nog een vraag, bent u zelf een mondhygiënist? zo ja waar bent u dan u werkzaam? (woon zelf in Amsterdam)
Nogmaals bedankt.
Dan is het de volgende keer
Ik woon in de Achterhoek en werk door het hele land als ZZP'er. Je kunt me googelen op Mondhygiënist Lieneke Steverink-Jorna.
Als antwoord op Dan is het de volgende keer door Lieneke
Ok super! betekent het dat u dan ook in Amsterdam als mondhygiënist werkzaam bent?
Als antwoord op Dan is het de volgende keer door JaxTeller
Als antwoord op Dan is het de volgende keer door Lieneke