Goedemiddag,
Zo'n 10 jaar geleden had ik een flinke ontsteking in een kies.
Hier werd een wortelkanaalbehandeling in 3 delen gezet. Moest 2 keer schoon gemaakt worden.
Een jaar later weer opnieuw.
Weer een jaar daarna ben ik doorgestuurd naar de kaakchirurg voor een apex behandeling.
Toen er 5 jaar geleden een foto gemaakt werd zat er een zwarte vlek onder.
De ene tandarts zei de kies moet er uit de andere vertelde mij laat maar zitten zolang die geen klachten geeft.
Nu zit de kies er nog, zonder klachten.
Na een foto gister bij een nieuwe tandarts reageerde die "paniekerig". Het was heel ernstig en ik moest op korte termijn terug naar de kaakchirurg de kies laten trekken.
ik kwam bij de tandarts wegens kiespijn in mijn bovengebit (apex zit onder) en ging naar huis met nogsteeds de kiespijn, een begroting voor 2 wortelkanaalbehandelingen, 16 cariës, doorverwijzing mondhygieniste en doorverwijzing kaakchirurg en een rekening van alle foto's en de controle.
En dat zonder tandartsverzekering. Auw..
Achteraf nogsteeds kiespijn en verbaasd over haar reactie.
Hoe erg is een vlek onder een apex en hoe kan ik er totaal geen last van hebben?
De vlek zit er al 5 jaar zonder problemen.
Zo'n 10 jaar geleden had ik een flinke ontsteking in een kies.
Hier werd een wortelkanaalbehandeling in 3 delen gezet. Moest 2 keer schoon gemaakt worden.
Een jaar later weer opnieuw.
Weer een jaar daarna ben ik doorgestuurd naar de kaakchirurg voor een apex behandeling.
Toen er 5 jaar geleden een foto gemaakt werd zat er een zwarte vlek onder.
De ene tandarts zei de kies moet er uit de andere vertelde mij laat maar zitten zolang die geen klachten geeft.
Nu zit de kies er nog, zonder klachten.
Na een foto gister bij een nieuwe tandarts reageerde die "paniekerig". Het was heel ernstig en ik moest op korte termijn terug naar de kaakchirurg de kies laten trekken.
ik kwam bij de tandarts wegens kiespijn in mijn bovengebit (apex zit onder) en ging naar huis met nogsteeds de kiespijn, een begroting voor 2 wortelkanaalbehandelingen, 16 cariës, doorverwijzing mondhygieniste en doorverwijzing kaakchirurg en een rekening van alle foto's en de controle.
En dat zonder tandartsverzekering. Auw..
Achteraf nogsteeds kiespijn en verbaasd over haar reactie.
Hoe erg is een vlek onder een apex en hoe kan ik er totaal geen last van hebben?
De vlek zit er al 5 jaar zonder problemen.
een tandarts die voor trekken
Caries kan je vanaf een dergelijke foto nooit goed beoordelen, daar zijn andere foto's voor nodig. En conclusies trekken doe je met ook de oude foto's en dossier erbij. Heeft de tandarts die? ik zie even die 2 wortelkanaalbehandelingen niet...
Verder begrijp ik de opmerking over de niet gesloten zijnde AV niet, daar heeft de tandarts en de staat van het gebit toch niets mee te maken? Dat is een beslissing van u zelf waar naar ik aanneem goed over nagedacht is inclusief afwegen van een risico als dit.
Het gaat om element 46 met
Kies 26 is trekken of endo. En in element 12 is volgens de ta ook een endo behandeling nodig.
Ik zal proberen de andere foto's toe te voegen.
Als antwoord op Het gaat om element 46 met door Linnx
En hoeveel haast heeft de endo in kies 46? Moet hier echt (met spoed) iets aan gebeuren?
Als antwoord op Het gaat om element 46 met door Linnx
Even heel realistisch: Als je gaat wachten...kan je rekening alleen maar oplopen...Een extractie (bij de tandarts) kost niet zoveel....de oplossing van een gat kost wel veel. Dus als je een gaatje hebt...laat het vullen voordat je daar ook weer een wortelkanaalbehandeling nodig hebt.
Als antwoord op Het gaat om element 46 met door Lieneke
De verstandskies heeft ze
Heb hier ook geen last van.
Ben even opzoek geweest naar oude kaakfoto's en 2008 zat deze vlek al onder kies 46.
Begreep wel dat extractie van de kies geen garantie is voor het verdwijnen van de ontsteking?
47 niks over gehoord? Dit is 1 van de weinige kiezen waar niks mee aan de hand is.
Wachten doe ik niet te lang. Januari staat er een wortelkanaalbehandeling gepland voor 26.
En dan stap voor stap laat ik alles herstellen.