Flossen en Ragen of is ragen alleen voldoende?

Author:
JaxTeller
Posted:
vr, 12/08/2017 - 20:21
Heb Deze video bekeken en hier wordt aangeraden om zowel te ragen als te flossen omdat ze beide verschillende functies uitoefenen. Op zich lijkt mij dit wel logisch want met het flossen ga je echt nog het randje binnen van je tandvlees. Met het ragen maak je alleen de ruimte schoon tussen twee tanden. Wat is het beste om te doen? Daarnaast wilde ik nog weten of het flossen/rageren voor of na het poetsen moet gebeuren.
hermina

Als ik u was zou ik dit gewoon aan uw tandarts vragen, ik doe alleen flossen en dat is voor mij goed genoeg. Maar als mijn tandarts anders zou adviseren zou ik het wel anders gaan doen. Kortom; iedereen is anders, ook wat betreft gebitsverzorging, maar gewoon de tandarts (of mondhygiëniste) een advies vragen lijkt me toch echt de beste optie hier.
vr, 12/08/2017 - 20:47 Permalink
JaxTeller

Als antwoord op door hermina

Bedankt voor je reactie. Mijn mondhygiëniste zegt dat rageren meestal het beste is, maar ik vroeg het me gewoon af, omdat zoals ik al zei beide een ander gebied schoonmaken. Met flossen kom je echt tussen het tandvlees en het tand, met rageren meer tussen twee tanden/kiezen in. Even afwachten op een antwoord van Lieneke:)
vr, 12/08/2017 - 22:26 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door JaxTeller

Met een rager kom je ook tussen de tand en het tandvlees. Enkel rageren is voor de meeste mensen goed. Maar als je erbij wilt flossen, ga je gang...Echter is de effectiviteit van flossen door een niet-professional erg laag. Dus vraag om een instructie / begeleiding als je wilt flossen. Ook de maat rager etc is van belang, dus volg de adviezen van de mondhygienist op.
zo, 12/17/2017 - 16:35 Permalink
JaxTeller

Als antwoord op door Lieneke

Met een rager kom je ook tussen de tand en het tandvlees. Enkel rageren is voor de meeste mensen goed. Maar als je erbij wilt flossen, ga je gang...Echter is de effectiviteit van flossen door een niet-professional erg laag. Dus vraag om een instructie / begeleiding als je wilt flossen. Ook de maat rager etc is van belang, dus volg de adviezen van de mondhygienist op.

Ok bedankt! Wilde geen nieuwe topic openen, dus hierbij mijn vraag: heb laatste tijd een gevoelige kies, zelfs als ik water met een gemiddelde temperatuur (niet koud, niet warm) drink. Sensodyne (proglasur) gebruik ik al ongeveer 3 dagen, maar helpt niet echt. Wat kan ik er aan doen? Ik poets trouwens niet hard en met een elektrische borstel.
di, 12/19/2017 - 00:22 Permalink
JaxTeller

Als antwoord op door Lieneke

Even melden bij de tandarts of mondhygienist en er een fluoridelaklaagje laten aanbrengen. Kan zijn dat er ook nog nader onderzoek nodig is.

Ik ga in januari weer langs voor een halfjaarlijks controle. Hoop dat het niets ernstigs is en dat het snel over gaat. In de tussentijd ga ik even elmex proberen. Heb gelezen dat dat soms beter werkt.
wo, 12/20/2017 - 23:25 Permalink