Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe verzekering op het oog waarvoor een wachttijd geldt voor kronen, bruggen en implantaten. Nu verwacht ik een aantal inlays en drievlaksvullingen nodig te hebben het komende jaar. Die worden niet genoemd bij de voorwaarden voor wachttijd, maar vallen wel onder dezelfde categorie (R-codes) als kronen en bruggen. In de voorwaarden staan echter niet de expliciete codes vermeld, alleen "kronen, bruggen en implantaten". Mag ik verwachten dat inlays wel vergoed worden zonder wachttijd?
(ik heb de vraag al gesteld bij de verzekeraar, maar denk dat ik geen antwoord meer krijg voor 31 december).
Gerrit.
Ik heb een nieuwe verzekering op het oog waarvoor een wachttijd geldt voor kronen, bruggen en implantaten. Nu verwacht ik een aantal inlays en drievlaksvullingen nodig te hebben het komende jaar. Die worden niet genoemd bij de voorwaarden voor wachttijd, maar vallen wel onder dezelfde categorie (R-codes) als kronen en bruggen. In de voorwaarden staan echter niet de expliciete codes vermeld, alleen "kronen, bruggen en implantaten". Mag ik verwachten dat inlays wel vergoed worden zonder wachttijd?
(ik heb de vraag al gesteld bij de verzekeraar, maar denk dat ik geen antwoord meer krijg voor 31 december).
Gerrit.
het gaat om de R codes, die
Als antwoord op het gaat om de R codes, die door vV
het gaat om de R codes, die
Bedankt voor de tip weer! goede informatieve site, vergelijkmondzorg pt nl. Ik heb daar nog een betere verzekering gevonden dan ik op het oog had.
Gelukkig gaat die vergelijking van het brandende huis doorgaans niet op als het om je gezondheid gaat. Anders zou je dus ook nooit je verzerkering meer kunnen wijzigen als je al een ernstige ziekte hebt, dat zou toch ook onredelijk klinken? Maar misschien vinden we dit over een paar jaar ook wel normaal, net zoals we het nu dus normaal vinden dat tandzorg niet meer in het basispakket zit. Als je naar de tandsartsverzekeringen over het algemeen kijkt kun je je ook afvragen of het uberhaupt nog een verzekering is, het lijkt meer op een vorm van gespreide betaling. Alleen de risicoverzekering bij een ongeval heeft nog de kenmerken van een echte vezekering.