Kiespijn maar niet de hevige kiespijn als andere

Author:
Hofver
Posted:
zo, 12/31/2017 - 05:01
Hoi,

Ik heb het afgelopen jaar door vitamines te kort, heel veel gaatjes en wortelkanaal behandelingen gehad. En geregeld met kiespijn hele nachten wakker gelegen. Er is bij mij twee weken geleden een stuk kies afgebroken, hierin zat al een gaatje. (de laatste gelukkig!) ik ben direct naar mijn eigen tandarts geweest en zij hebben gezegd, wacht tot januari voor de nieuwe vergoeding, omdat de zenuw nog niet bloot lag en het gaatje er allang zat zou ik geen pijn krijgen hieraan. Nu heb ik sinds een week bij koud eten/drinken en enorme pijn aan de kies. En de rest van de dag is het een zeurderige pijn, niet de kiespijn die ik heb gehad voor een wortelkanaal behandeling.
Maar wel heel erg vervelend..

Ook heb ik het idee dat het tandvlees ontstoken is aan die kant en sindsdien uitslag op mijn kin. Heeft iemand enig idee waar de pijn van komt en of ik hier zelf iets aan kan doen? Ik heb 10 januari een afspraak staan bij de tandarts, maar hoop dat ik de pijn en in de tussentijd onder controle kan krijgen! Alvast bedankt!
Lieneke

Kan zijn dat je 'gewoon' last van je gaatje hebt en dat het inderdaad de zenuw heeft bereikt. Dat het tandvlees begint te ontsteken kan ik me voorstellen met een vitamine tekort. Dat er echter gaatjes veroorzaak worden door vitamine gebrek, is mij onbekend....
di, 01/02/2018 - 09:44 Permalink