Wat zou dit kunnen zijn?

Author:
Paniekertje
Posted:
zo, 01/07/2018 - 19:03
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw op het forum en ik ben blij dat er toch wel een forum bestaat met professionele tandartsen om je ei kwijt te kunnen.
Ik heb al een hele tijd last van OCD en vooral betreffende mijn tanden. Het is nu veel beter dan paar jaar geleden, want toen stond ik wekelijks bij de tandarts en het is nu al een hele poos geleden dat ik contact heb opgenomen. Ik ging toen vooral in mijn mond kijken en elk klein dingetje werd meteen uitvergroot en ik schoot meteen in een helse paniek. Dit is dan gaan overwaaien, maar is zich nu op een ander aspect in mijn lichaam beginnen ontplooien.
Af en toe wanneer ik iets voel in mijn mond, ga ik toch wel een kijkje nemen om te zien of er niets is afgebroken en ga ik men hele mond inspecteren... gelukkig kan ik er mij snel over zetten tot vandaag ... Ik heb heel veel stress de laatste jaren en zit in een hele moeilijke periode dus ik kan zowizo al dingen moeilijk loslaten.
Ik was daarstraks opgestaan en ik had tomatensoep met balletjes/bouletjes ( ik weet niet hoe jullie dat in NL zeggen ) gegeten en rozijnenbrood. Opeens wanneer ik aan het eten was en tanden op elkaar kwamen voelde ik zo’n ontzettende krak, ik kan het gevoel heel moeilijk beschrijven, eerst had ik t langs en dan rechts en natuurlijk meteen de alarmbel... Heb al uurtjes liggen slapen door angstig te zijn dat er iets met mijn tanden is... liggen opzoeken maar ik weet niet juist hoe het te formuleren. Dus dacht ik, ik probeer hier eens. En het is dan ook zondag, dus kan ik al zeker niemand bereiken om de vraag te stellen.

Alvasr bedankt om te lezen,

Vele groetjes,
Kelly
Chris888

Was het niet een stukje uit het krentenbrood? In krenten en rozijnen zitten soms harde stukjes = gedroogde pitjes / steeltjes. Als je niet duidelijk met je tong voelt dat er een stukje kies mist of pijn hebt, denk ik niet dat er (behalve dan je ocd) reden is om je druk te maken.
zo, 01/07/2018 - 21:24 Permalink
Paniekertje

Als antwoord op door Chris888

Beste Chris,

Dankjewel voor je reactie. Heel lief. Dat had ik ook al zitten denken, dat het gewoon een stukje van het krentenbrood kon zijn. Het was gebeurd wanneer ik een paar sneden van het brood had gegeten. Ik poets mijn tanden altijd heel grondig, ik flos goed, en spoel goed en heb amper tandplak. Dus ik denk dat er voor een stukje kies weg te zijn er meer voor nodig is dan een hapje van het brood en een tas soep met balletjes. :) Dat zeggen we toch in het Belgisch. Het kan ook misschien van het vlees zijn.
Jaaa is echt ontzettend hard als je OCD hebt, mijn hoofd staat nooit stil. Heel moeilijk. Ik denk dat ik het maar zal moeten loslaten...

Liefs,
X
zo, 01/07/2018 - 21:54 Permalink