Na 15 jaar spalk verwijdert

Author:
Dmhorses
Posted:
vr, 01/26/2018 - 09:50
Hallo,
Nu na zeker 15 jaar en continu problemen met mijn bovenste spalk is deze verwijdert en zit ik in dubio of ik een nieuwe ga laten plaatsen. Mijn tanden zijn ondanks de spalk in de loop der jaren wel weer iets scheef gaan staan en de spalk ging continu los of anders staan, waardoor ik steeds druk op me tanden voelde die niet fijn was, hij is al heel vaak door de tamdarts weer vast gezet maar bleef steeds weer losgaan. Afgelopen maamdag was het weer zover dat ie vast gezet moest worden en toen vroeg ik gekscherend aan de tandarts of ie er niet gewoon uit kon. Ja zei ze maar de kans bestaat dat je tanden weer scheef gaan staan maar de kans na 15 jaar wel stuk kleiner is, toen heeft ze het losse gedeelte verwijdert en zat er nog een gedeelte spalk op mijn andere boventanden, deze begon echter zoveel druk uit te oefenen dat ik gister ziek van de pijn en de druk deze met spoed heb laten verwijderen. Dus nu heb ik even helemaal geen spalk meer boven. De vraag is nu of het wel of niet verstandig is een nieuwe te latem plaatsen. Bij de ortho ben ik al 15 jaar niet meer geweest en door de huidige ervaring ben ik bang voor nieuwe problemen met de spalk. Zal mijn gebit na al die jaren nog schever komen te staan? Onder heb ik ook een spalk en daar staan me tanden ook helemaal niet meer mooi.
Floortje__

Voelen je tanden nu niet heel los/wankel aan nu er geen spalk meer zit? Ik heb hem een half jaar geleden laten verwijderen en opnieuw laten plaatsen en toen liep ik een weekje zonder en het voelde allemaal heel los aan. Heb jij dit ook? Ik zit ook in dubio om de spalk weg te laten halen.
zo, 01/28/2018 - 21:02 Permalink
Dmhorses

Klopt dat gevoel heb ik ook wel maar lijkt nu wel elke dag minder te worden. Maar nou hadden mijn tanden ook echt een knauw gekregen van die halve spalk die zoveel pijn veroorzaakte. Morgen ga ik eens contact opnemen met een ortho, ga kijken wat de mogelijkheden zijn.
zo, 01/28/2018 - 21:21 Permalink