Te ver wegslijpen oude vulling eigen risico patiënt?

Author:
Anoniem (niet gecontroleerd)
Posted:
za, 02/03/2018 - 11:26
Hallo,

In oktober vorig jaar heb ik een oude vulling in een kies weg laten slijpen en opnieuw laten vullen. Sindsdien heb ik op en af last van deze kies. Nu bij de tandarts (andere tandarts binnen dezelfde praktijk, omdat ik daar het snelst geholpen kon worden) geweest, foto laten maken en blijkt dat de tandarts de kies te ver heeft weggeslapen en op de zenuw is gestuit. Wortelkanaalbehandeling zegt de tandarts.

Mijn vraag is kan de tandarts zien dat hij te ver wegslijpt en is hij op dat moment onkundig geweest of hoort dat bij het risico wat de patiënt kan lopen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

Groetjes, Sandra
vV

punt is dat ie wellicht dieper uitgekomen is omdat er aantasting onder de oude vulling zat. Daar was ook de andere tandarts die ernaar gekeken heeft niet bij. ik neem overigens niet aan dat hij met het vingertje naar zijn collega gewezen heeft? Dat mag ie dan hard gaan maken. Napijn en ook een eventueel noodzakelijke wortelkanaalbehandeling is uw risico , tenzij hard gemaakt kan worden dat er foutief gehandeld is, maar dat lijkt mij een lastige.
za, 02/03/2018 - 18:18 Permalink