Kunstgebit problemen

Author:
MarionvM
Posted:
di, 02/06/2018 - 12:25
Hallo, ik heb sinds ong. medio november 2017 een kunstgebit. Deze is door mijn tandarts gemaakt, het happen dan de prothese is door ik denk een tandtechnicus gebeurt. Zowel onder als boven. Mijn tanden en kiezen zijn door de kaakchirurg verwijderd en het gebit is direct geplaatst. Ik ben naar huis gegaan maar alles is geloof ik wel drie weken verdooft geweest zo erg dat gevoel. Na drie dagen was ik bij de tandarts want het leek wel of er scheermesjes in mijn onder gebit zaten zo erg was het, had ook blaren. Tandarts heeft het bijgeslepen en ging redelijk. Op zaterdag avond was de pijn niet meer te harden en heb ik hem toch echt uit moeten doen en tot maandag moeten wachten tot tandarts weer aanwezig was. Rare was ook dat ik ineens een onderbeet had maar ik heb dat geweten aan het trekken enz enz. Nou tandarts zag mijn wonden van de blaren en schok zelf ook, voorlopig niet meet indoen was het advies, ging ook niet meer maar tot daaraan toe. Nog een paar keer terug geweest ook voor pijnlijke plekjes aan boven gebit, maar dat werd keurig opgelost. ( al heb ik het gevoel nu dat het verhemelte te groot is). Helaas nog steeds geen ondergebit in. Boven gebit ging los zitten en die moet ik nu plakken met plakspul. Mee gekregen van tandarts proeftubetjes. Er werd een afspraak gemaakt voor de kaakchirurg om de onderkaak te "modelleren" dat is nu twee weken geleden gebeurt maar ondergebit past nog steeds niet, ligt er bovenop als ik hem probeer in te doen. Nu moet ik van tandarts hem iedere dag een paar keer wel indoen erboven op laten liggen anders gaat het niet goed straks met bijtkracht van mijn kiezen? Snap er helemaal niks meer van. Was zo`n grote beslissing van mij om dit te laten doen, ben zo bang voor de tandarts dat het echt nodig was en nu dit. Tandarts zegt het kan soms wel een jaar tot anderhalf jaar duren voordat iets goed zit? Ik wil zo graag tanden hebben onder en boven, ik wil zo graag normaal kunnen eten en nu ik kan niks bijna, ik heb het gevoel dat het niet mijn gebit is maar van een ander? Help wat moet ik doen.

Gr MvM
vV

in principe zal het mogelijk zijn de onderprothese (en boven ook wanneer wondgenezing zover is) om te vormen (rebasen). Dit kan een aantal keren, daarna is de prothese aan vervanging toe. Na een maand of 6 is er zoveel kaakbot ingegroeid dat er geimplanteerd kan worden wellicht. Betekent wel weer op periodieke controles gaan wanneer die weg bewandelt wordt.
voor alles even goed overleg voeren met de tandarts. nazorg is erg individueel, maar gewoon wel zoveel als nodig is.
di, 02/06/2018 - 13:06 Permalink
MarionvM

Als antwoord op door vV

Oke ik snap hem, helaas moet ik alles 100 keer vragen en krijg mondjesmaat antwoord. Ook is er al een paar keer gerebased met het ondergebit en zegt de tandarts dat het niet meer kan omdat hij dan te zwak wordt? Ik wordt hier zo moe van. Weet niet meer wat te doen, heb ook geen geld om te zorgen dat alles in orde komt gggrrr. Maar ik zal het nogmaals er over hebben, is wel een heel lieve tandarts, maar al deze dingen had ik toch niet verwacht. Is mijn eerste kunstgebit he.
di, 02/06/2018 - 19:59 Permalink
Lasdop

Als antwoord op door MarionvM

Hallo Marion ik heb je net een PM gestuurt ik heb ook heel veel last van het gebit ik heb een mondvol die niet bij me hoort
ik hoop dat het zo gaat voelen alsof er geen kunstgebit in zit maar ik weet niet of het wel zover komt geld voor implantaten heb ik ook niet dus zal het hier mee moeten doen heb jij ook last van veel van die kwaaltjes die ik je zond ik heb 4 maand zonder gebit gelopen zou mijn mond en gehemelte er weer aan moeten wennen om gebit in te hebben en dat ik daarom zoveel mondwater ( kwijl ) heb grooet sjoerd
wo, 02/07/2018 - 20:17 Permalink