Wortelkanaal wel of niet

Author:
fonzie
Posted:
di, 02/20/2018 - 13:51
Mijn man was verteld dat een kies is ontstokken en een wortelkanaal behandeling is nodig. Hij was ook verteld dat de bedoeling is de probleem op te lossen maar het werkt niet altijd en wanneer niet dan moet de kies alsnog uitgetrokken worden. Heeft iemand zo iets meegemaakt? Wat % van wortelkanaal behandlingen werken niet? Het is niet goedkoop en het te laten doen met de idee dat het zal niet helpen vind ik vreemd. Een kies uittrekken kost rond de 70 euro en de wortelkanaal 500. De reden mijn man wil niet gelijk de kies laten trekken is omdat er is een kies op die kant al verwijderd.
vV

het overgrote deel van de wortelkanaalbehandelingen lukt gelukkig wel (slagingspercentage ik meen regio 85%, waarbij het heel erg van moeilijkheidsgraad afhangt , dus welke kies het betreft, beeld foto etc, weegt allemaal mee bij beoordeling kans van slagen. dat is aan de tandarts om te beoordelen. Bij lage kans van slagen begint hij er ook niet aan.). Je moet het niet alleen lokaal op die ene kies betrekken wat handig is om te doen, het hele gebit (conditie van) telt mee. Is er al een kies weg, moet je gaan nadenken wat er vervolgens moet wanneer deze ook weg is, en wat de kosten daarvan dan worden.
wo, 02/21/2018 - 09:16 Permalink