Hallo allemaal,
Vorige week woensdag heb ik een verstandskies laten trekken. (linksonder) Hij was nog niet door dus hij moest er uitgesneden en toen getrokken worden. (dat trekken ging best wel heftig, hij zat goed vast)
Mijn tong is nog steeds aan een kant verdoofd (wel heel veel tintelingen maar proef en voel niks) en sinds gisteren een heel erg gevoelig gevoel (lijkt op verdovingsgevoel) in mijn onderlip / kin. Als ik er met iets scherps op druk voel ik dit wel.
Volgens de kaakchirurg moet ik mij geen zorgen maken, als ik tintelingen voel in mijn tong is dit alleen maar goed, er is tijdens de operatie niks geraakt / stuk gegaan. Wel was mijn wang zo ontzettend dik (zelfs de huid aan de buitenkant is daardoor gaan barsten) en door die reden is mijn tong zenuw ook mee gaan rekken met de bult, daardoor zijn er nu geen signalen meer.
Hij weet alleen niet dat sinds gisteren mijn kin en onderlip erg gevoelig zijn, hoe kan dit? Begin mij nu toch wel zorgen te maken. Ook moet ik mijn lip steeds insmeren met labello, het voelt zo droog.
Ga maandag zowieso bellen maar misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Alvast bedankt,
groeten Nathalie
Vorige week woensdag heb ik een verstandskies laten trekken. (linksonder) Hij was nog niet door dus hij moest er uitgesneden en toen getrokken worden. (dat trekken ging best wel heftig, hij zat goed vast)
Mijn tong is nog steeds aan een kant verdoofd (wel heel veel tintelingen maar proef en voel niks) en sinds gisteren een heel erg gevoelig gevoel (lijkt op verdovingsgevoel) in mijn onderlip / kin. Als ik er met iets scherps op druk voel ik dit wel.
Volgens de kaakchirurg moet ik mij geen zorgen maken, als ik tintelingen voel in mijn tong is dit alleen maar goed, er is tijdens de operatie niks geraakt / stuk gegaan. Wel was mijn wang zo ontzettend dik (zelfs de huid aan de buitenkant is daardoor gaan barsten) en door die reden is mijn tong zenuw ook mee gaan rekken met de bult, daardoor zijn er nu geen signalen meer.
Hij weet alleen niet dat sinds gisteren mijn kin en onderlip erg gevoelig zijn, hoe kan dit? Begin mij nu toch wel zorgen te maken. Ook moet ik mijn lip steeds insmeren met labello, het voelt zo droog.
Ga maandag zowieso bellen maar misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Alvast bedankt,
groeten Nathalie
Re: Tong verdoofd, sinds gisteren raar gevoel in kin en onde
Vandaag is het gevoel nog precies hetzelfde als gisteren, tintelingen in tong en mijn kin en onderlip hebben nog steeds een ''dik'' gevoel met tintelingen als ik het aanraak, maar ik voel gelukkig nog steeds de pijn als ik er met iets scherps op druk.
Als ik met iets scherps (uiteraard voorzichtig) op mijn tong druk voel ik diep van binnen een pijnscheut, maar aan de bovenkant helaas nog weinig gevoel en helaas nog geen smaak. (aan een kant)
Heeft u enig idee hoelang het herstel zal gaan duren? (met bovenstaande kenmerken) Volgende maand alweer kerst, hoop dat ik dan met de volle tong van al dat lekkers kan gaan genieten :D
Alvast bedankt,
Groeten Nathalie
Wel veel tintelingen maar die heb ik al 2 weken.
Ik hoop ook op een spoedig herstel!!
groetjes Nathalie
Als antwoord op Re: Tong verdoofd, sinds gisteren raar gevoel in kin en onde door nathalie83
Wat zijn nu mijn mogelijkheden nog? Het is een zeer vervelende klacht. Ook bij het eten en praten.
Als antwoord op Re: Tong verdoofd, sinds gisteren raar gevoel in kin en onde door van Zuilekom