Hoop problemen na bezoek tandarts

Author:
Bellalientje
Posted:
do, 04/19/2018 - 12:36
2 weken geleden ben ik voor het eerst sinds 3-4 jaar weer bij de tandarts geweest, door angst na een hele traumatische ervaring bij mijn vorige tandarts. De eerste afspraak ging redelijk goed, ik had nogal veel tandstreen op mijn voortanden onderin en dit was erg gevoelig maar ze deed het heel rustig en stopte ook echt wanneer ik aangaf dat het te veel pijn deed (iets dat mijn vorige tandarts dus nooit deed). Nog even röntgenfoto's gemaakt, sinds ik 17 ben en het nu nog gratis is, en daar zag ze 3 mini gaatjes. Afspraak gemaakt voor vorige week om die te fixen en en dag daarna een afspraak voor de rest van de tandsteen en een keer sealen.

Nou was vorige week dinsdag die afspraak dus, en na 1 blik op dezelfde foto's zegt ze ineens 'ohhh, jij gaat wel een verdoving nodig hebben, ze zijn toch wat groter dan ik dacht'. De behandeling ging ook best goed, heb gelukkig bijna niks gevoeld van de verdoving ook al lag ik helemaal te trillen van de angst (angst voor tandarts + angst voor naalden, dus dit was echt een nachtmerrie voor mij), ging het toch beter dan verwacht.

Echter, die avond toen de verdoving eindelijk eens uitgewerkt was, merkte ik dat ik mijn kiezen helemaal niet meer op elkaar kreeg, en letterlijk alle kiezen aan de rechter bovenkant gevuld zijn, samen met 1 kies aan de linker bovenkant. Het leken wel vierkante blokken in mijn mond, zo vol zijn ze gevuld. Ook waren ze heel gevoelig, kreeg al een pijnscheut bij water op kamertemperatuur. Heb toen die afspraak van de volgende dag maar verplaatst omdat het zo gevoelig was al dat ik niet nog een tandsteen behandeling zag zitten.

Tot mijn schrik brak er die avond zo een stuk vulling af, de volgende ochtend werd ik wakker met nog een stuk vulling op mijn tong, en toen ik in de spiegel keek zag ik dat er een stukje kies was afgebroken aan de linker bovenkant (de kies achter de gevulde kies). Maar een klein stukje, niet echt opvallend, maar toch.

Nou is het dus een goede week later, heb vanmiddag mijn nieuwe afspraak voor tandsteen + sealen en brak er vanmorgen tijdens het eten van een broodje nog een heel stuk vulling af, nu aan de rechter bovenkant! Er zit nu een hele scherpe rand.

Dit is toch niet normaal of wel? Ga het wel aankaarten bij de tandarts vanmiddag, maar ben bang dat ze toch eerder zeggen dat het allemaal wel normaal is dan toe te geven dat er iets mis is gegaan. En wat voor opties heb ik voor dat afgebroken stukje kies? Het doet geen pijn en je ziet het ook niet heel erg, maar het lijkt me dat dat stukje is afgebroken tijdens het boren van de tand ervoor, en dit hoort toch echt niet zeker?