Quicksleeper

Author:
AdS
Posted:
zo, 05/06/2018 - 12:35
Zijn er tandartsen die werken met de Quicksleeper voor het zetten van verdovingen? Wat zijn de ervaringen en wat zijn de caveats? Werkt het beter, betrouwbaarder en veiliger dan een mandibulair blok?
AdS

Als antwoord op door vV

Ik heb als patiënt nogal wat 'wisselende' ervaringen met MB. Een keer in de zenuw geprikt (gelukkig lette de TA goed op en injecteerde niet), minimaal één keer dat een MB niet zat (totaal niet, dus moest nog een dosis tegenaan), en nog eens dat een nog lerende assistent(e) er helemaal naast zat. Dat stelt mij niet helemaal gerust... m.n. niet de kans op vervelend zenuwletsel. Het voor de hand liggende alternatief intraligamentair heb ik één keer uitgeprobeerd, was ook géén succes bij mij (auw! en niet alleen de prikken, en het was nogal een restauratie).

Aldus zat ik wat rond te struinen, en kwam het Quicksleeper verhaal tegen. Voordat ik halleluja - amen tegen mijn TA roep ben ik benieuwd naar praktijkervaringen. Natuurlijk de toelichting op de website gelezen, maar die is begrijperlijkerwijs wellicht wat eenzijdig. Ik zou mij kunnen voorstellen dat doorprikken in het bot een infectiegevaar oplevert? Of naar verhouding meer napijn? Of niet geheel hersteld? Even afgezien van de vraag of mijn TA de investering wil doen, dat is een stap verder. Er was/is zoiets als Stabident meen ik, maar dat lijkt redelijk bewerkelijk.
ma, 05/07/2018 - 15:54 Permalink
vV

Als antwoord op door AdS

heb vroeger veel met stabident gewerkt. Met veel succes, prettig ervaren door patiënten. Intraligamentair is net zo goed, en wat minder risico dan stabident bij gebruik. Quicksleeper heb ik geen ervaringen mee, maar is wel een die op mijn lijstje staat om serieus te bekijken. Wellicht kan de leverancier u aan meer gebruikerservaringen en daarmee ervaringen van patiënten helpen, maar dat is vanwege de wet op de privacy best een bewerkelijk proces.
ma, 05/07/2018 - 17:26 Permalink