Ik heb sinds een kleine anderhalve week een bovenkunstgebit. Boven zijn 13 tanden en kiezen getrokken en meteen gebit erin.
Gin op zich aardig goed. 2x laten opvullen. Alleen de laatste keer is er iets fout gegaan met de drukpunten wegslijpen. Er is een klein gaatje net boven een tand ontstaan zodat
het gebit niet meer vacuum zuigt aan het tandvlees en verhemelte.
Mijn vraag is nu, moet ik hiervoor speciaal naar de tandtechnicus waar ik mijn gebit heb laten aanmeten, dat is bijna 1,5 uur rijden (lang verhaal) of kan het ook bij mij in de woonplaats en dat ik zelf eventueel de kosten draag mocht het niet te gek worden. Vervalt dan de huidige garantie op mijn bovengebit?
Gin op zich aardig goed. 2x laten opvullen. Alleen de laatste keer is er iets fout gegaan met de drukpunten wegslijpen. Er is een klein gaatje net boven een tand ontstaan zodat
het gebit niet meer vacuum zuigt aan het tandvlees en verhemelte.
Mijn vraag is nu, moet ik hiervoor speciaal naar de tandtechnicus waar ik mijn gebit heb laten aanmeten, dat is bijna 1,5 uur rijden (lang verhaal) of kan het ook bij mij in de woonplaats en dat ik zelf eventueel de kosten draag mocht het niet te gek worden. Vervalt dan de huidige garantie op mijn bovengebit?
op een immediaat kunstgebit
Als antwoord op op een immediaat kunstgebit door vV
op een immediaat kunstgebit
Het is niet het uiteindelijke gebit, dat wist ik. Het ging mij er meer om of het eventueel niet "verkeerd" is dat het niet aanzuigt.
En opnieuw laten vullen en een rebase komt er zeker aan. Rebase staat een afspraak voor eind juli.
Daarna nog een keer terug om te happen voor het bovengebit en happen voor een nieuw frame aan de onderzijde. Die is nu minimaal 12 jaar oud en onder zijn ook 2 kiezen getrokken. Die zijn nu tijdelijk in mijn huidige frame geplaatst.
Weet niet of het hier mag maar heb nog een klein vraagje over mijn huidige frame. Als ik deze in doe dan krijg ik na ca een uur het gevoel dat er vanaf de zijkant iets tegen mijn tanden drukt. Dat zal dat beugeltje wel zijn die het frame op zijn plaats houd. Maar de 2e tand vanaf het beugeltje begint dan pijnlijk te worden. Dat lijkt mij niet goed maar is dat ook slecht?