Hallo allemaal
Ik moet donderdag weer naar de tandarts. Nu denk ik dat ik een gaatje heb maar ik weet het niet zeker want het is de eerste keer. Mijn eerste vraag is daarom: hoe kan je voelen of je een gaatje hebt?
Bij mij voelt het een beetje gevoeliger ofzo, niet echt te beschrijven.
Gaatjes vullen lijkt mij best spannend en ik ben niet zo van de verdovingen. Doet het pijn om een gaatje te vullen zonder verdoving? En wat voel je meer bij het vullen; een groot of een klein gaatje?
Mijn pijngrens is vrij hoog, dat dan weer wel.
Fijne dag/avond verder!
Ik moet donderdag weer naar de tandarts. Nu denk ik dat ik een gaatje heb maar ik weet het niet zeker want het is de eerste keer. Mijn eerste vraag is daarom: hoe kan je voelen of je een gaatje hebt?
Bij mij voelt het een beetje gevoeliger ofzo, niet echt te beschrijven.
Gaatjes vullen lijkt mij best spannend en ik ben niet zo van de verdovingen. Doet het pijn om een gaatje te vullen zonder verdoving? En wat voel je meer bij het vullen; een groot of een klein gaatje?
Mijn pijngrens is vrij hoog, dat dan weer wel.
Fijne dag/avond verder!
Wat je voelt bij boren kan
- geen pijn
- electrisch rotgevoel
- scherpe pijn
- scherpe pijn die verder door lijkt te trekken dan je kies diep is, ik heb in de bovenkaak wel eens meegemaakt dat het door leek te trekken tot buiten m’n hoofd
- onhoudbare pijn komt vast ook voor, maar heb ik nog niet meegemaakt, en wat voor de een onhoudbaar is hoeft dat voor een ander niet te zijn denk ik. En andersom...
Het zou geen probleem moeten zijn het te proberen zonder verdoving, waarbij jullie afspreken dat de tandarts stopt als het teveel pijn doet en dan alsnog verdooft.
Ik was ook nooit zo van de verdovingen, maar laatst heb ik er toch in toegestemd. Was in de bovenkaak, van een type geschikt voor mensen met hartritmestoornissen, is niet het meest gebruikte middel. Injectie aan de buitenzijde voelde ik helemaal niet (gewoon echt niet, best raar) en aan de binnenzijde een beetje. Daarna voelde het alsof er een zwelling aan de binnenzijde zat en had ik het gevoel niet goed te kunnen slikken. Niet fijn maar zakte vrij snel af, binnen 5-10 min ofzo, en toen de tandarts na drie kwartier klaar was, voelde ik de verdoving niet meer zitten. De behandeling was pijnloos, maar ik kon wel zo’n beetje voelen wat er gebeurde. Dat viel dus allemaal alleszins mee.
Succes bij de tandarts! Gaatje vullen is wat vervelend, maar verder gebeurt er niet direct iets engs of zo. Misschien valt het mee, en heb je niet eens een gaatje!
Nou hoop ik wel dat je wat