Ontkalking

Author:
Megamindy
Posted:
zo, 08/26/2018 - 14:41
Hoi,
Ik ben van de week bij de tandarts geweest. Ik heb een gaatje, geen tandplak,maar ze zei dat er duidelijk veel ontkalking zit. Maar uit de berichten op dot forum kan ik niet duidelijk opmaken wat ontkalking nu precies is. Zijn dit nu beginnende gaatjes geweest die gestopt zijn? Of zijn dit nog steeds beginnende gaatjes? Is het witte wat er zit de ontkalking g of is dit de remineralisatie? En heeft het iets te maken met calcium tekort? Ik drink geen melk ivm allergie.

Ik hoef alleen terug te komen om dat gaatje te vullen. De ontkalking hoeft niets aan gedaan te worden dus?
Lieneke

Met een ontkalking wordt meestal een beginnend wit gaatje bedoeld. Door goed poetsen, fluoride en minder vaak dan 6/7 keer te eten/drinken kan het in zijn proces gestopt worden. Calsium heeft slechts in de opbouwende fase (dus eigenlijk toen je moeder zwanger van je was) effect. Als je je ‘gedrag’ , zoals wij het noemen, niet aanpast, dan zal het gaatje uiteindelijk geboord moeten worden. Vraag begeleiding van de mondhygienist om ondersteuning te krijgen om het proces te stoppen.
ma, 08/27/2018 - 13:24 Permalink