Ik ben het zat!

Author:
Bloem44
Posted:
za, 11/10/2018 - 22:02
Hoi allemaal,

In mei 2018 is er een wortelkanaalbehandeling in E17 uitgevoerd. De behandeling verliep moeizaam (cofferdam knalde tot wel 5 keer toe, tandarts heeft mijn wang verbrand met het uitharden van de vulling, assistente zoog niet goed af, kokhalzen etc). Al met al was de behandeling toch geslaagd na 2 sessies en was het klaar. Na een week merkte ik dat de vulling als het ware de kies in “kroop” maar ik ben geen tandheelkundige en dacht dat dat zo hoorde. Nu brak vorige week de kies af en dit bleek de vulling te zijn. Ik terug naar dezelfde tandarts die de behandeling heeft uitgevoerd en het bleek dat er nog steeds een noodvulling inzat!!! De assistente maakte mij wijs dat de behandeling niet is afgemaakt, waarop de tandarts zelf antwoordde dat hij alles had gedaan, alleen had hij er een noodvulling ingedaan die tegen de kies ernaast duwde waardoor die ook pijn ging doen. Ik vind dit typerend; de behandeling ging erg moeizaam, ik heb huilend op de stoel gelegen en nu kom ik erachter dat ik de volle mep heb betaald voor een noodvulling waar ik een half jaar mee heb rondgelopen. Ik zei half lachend dat dit toch wel garantie van de zaak moet zijn waarop doodleuk werd geantwoord dat deze kosten gewoon in rekening worden gebracht. Ik ben ontzettend boos. Kan ik hier een klacht voor indienen?
vV

Hangt ervan af of de rekening terecht is. Als de definitieve vulling na afsluiten endo niet gerekend is, is wel berekenen nu wel terecht. Wanneer hij wel gerekend is maar niet gedaan niet. Dus ik denk dat het zaak is dat eerst even helder te hebben. los van d emoties erom heen.
ma, 11/12/2018 - 13:16 Permalink
Lisanne2000

Hoi.
Wat een nare ervaring zeg! Zou gewoon op papier zetten wat er feitelijk niet helder is geweest. Dan onderaan in 1 of 2 zinnen wat dat gevoelsmatig met je gedaan heeft. En dan onderaan wat je zou willen. Bv een gesprek over hoe het gegaan is. Of over de rekening die in jouw beleving niet klopt. Trek je dat niet dan stuur je die brief nasr het KNMT. Als je tandarts daarbij is aangesloten dan. Dan word je gebeld door een onafhankelijke tandarts die bemiddelt. Kan veel rustiger voor jezelf zijn dan moeilijke gesprekken in de praktijk van je behandelaar. succes!
di, 11/13/2018 - 20:22 Permalink
vV

Als antwoord op door tandloos

wat je ookdoet is zo frustrerend enige oplossing een klacht indienen

Ik vind echt dat er te weinig informatie is om dat zo kort door de bocht te stellen.
wo, 11/14/2018 - 08:18 Permalink