Ik moet maandag mijn gebit laten polijsten zonder controle want dat is vorige maand gebeurt. Ik heb het me nooit eerder afgevraagd maar mag ik mijn tanden ook kort voor het polijsten poetsen of ,moet ik dat veel eerder doen om schade aan het gebit te voorkomen, of pas erna? Graag advies.
Je mag gewoon poetsen ervoor
Als antwoord op Je mag gewoon poetsen ervoor door Romy32
Als antwoord op Je mag gewoon poetsen ervoor door Thecorrs01
Op gladde tanden blijft minder makkelijk plak zitten dan op ruwe tanden, dus wat dat betreft is polijsten wel nuttig.
Als er echter geen aanslag is, en de tanden zijn door goed poetsen al glad, is het in principe niet per se nodig het hele gebit te polijsten.
De mondhygiëniste kan dit goed beoordelen.
Als er echt maar heel weinig tandsteen is, kan misschien volstaan worden met één keer per jaar verwijderen.
Je tandarts kan dit beoordelen.
Als antwoord op Je mag gewoon poetsen ervoor door Romy32
Ik ben afgelopen jaar voor het eerst uit eigen beweging naar een MH gegaan bij een aparte praktijk voor een paar vragen die ik had omdat mijn eigen TA, hoe goed ze ook is, alleen tijd heeft voor controle en niet voor vragen. Is het een idee om de MH haar mening te vragen en/of het polijsten en de intervallen daarvan door haar te laten uitvoeren?
Als antwoord op Je mag gewoon poetsen ervoor door Thecorrs01
Ik neem aan dat dit een preventie-assistente is?
Ja hoor, dat kun je prima overleggen.
Goed juist, om samen tot een compromis te komen.
Bedankt voor je antwoorden.