Beste,
Ik heb al lange tijd last van parodontitis en de situatie is nu zo erg, dat mijn voortanden los staan en getrokken moeten worden.
Ik zie hier heel erg tegen op, maar heb volgens mij weinig keus.
Ter vervangen moet ik nu dus een brug of een frameprothese.
De arts adviseert een frameprothese, maar ik denk dat ik liever voor een brug wil gaan, omdat ik dan niet met een “los element” in mijn mond zit.
Wat zouden jullie adviseren en waarom? (Voor/nadelen van een brug t.o.v. frameprothese)
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
Mvg
Ik heb al lange tijd last van parodontitis en de situatie is nu zo erg, dat mijn voortanden los staan en getrokken moeten worden.
Ik zie hier heel erg tegen op, maar heb volgens mij weinig keus.
Ter vervangen moet ik nu dus een brug of een frameprothese.
De arts adviseert een frameprothese, maar ik denk dat ik liever voor een brug wil gaan, omdat ik dan niet met een “los element” in mijn mond zit.
Wat zouden jullie adviseren en waarom? (Voor/nadelen van een brug t.o.v. frameprothese)
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
Mvg
hangt van de ernst van de
Parodontitis beperkt zich
Dank jullie voor de
En ja, (natuurlijk) ben ik onder behandeling voor parodontitis.
Maar mijn vraag is meer (wanneer ik de keuze heb tussen een brug en een frame prothese (en ja, ik moet dit ook nog met mijn tandarts overleggen)):
Wat zijn de voor en/of nadelen van een frame-prothese, tov een brug en vise versa? En wat zijn jullie persoonlijke ervaringen?
Als antwoord op Dank jullie voor de door vzet
Dank jullie voor de
Hij kent de situatie en de ernst van de parodontitis.
Als hij vindt dat het niet kan zal hij hem ook niet maken. tenminste niet als hij verstandig is.
Als antwoord op Dank jullie voor de door vV
Dat snap ik.
Maar ik ben op voorhand benieuwd naar de ervaringen van de mensen hier m.b.t. de voor en/of nadelen van een frame-prothese, tov een brug en vise versa?
(Zodat ik dit mee kan nemen in mijn besluit, wanneer beide mogelijk zijn)
Als antwoord op Dat snap ik. door vzet
Dat snap ik.
Andersom vind ik meer logisch dus.
Als antwoord op Dat snap ik. door vV
Omdat ik enorm op zie tegen a
En dank je voor je reacties, maar ik ben niet op zoek naar akkoord, dat het op voorhand vergaren van informatie wel of geen nuttige tijdbesteding is voor mij, maar ik hoor graag ervaringen en adviezen omtrent een frame prothese en/of een brug. Dit, zodat ik mij een goed beeld kan vormen van wat me te wachten staat en wanneer er een keuze mogelijk is, dat ik mijn voorkeur (gegrond) kan uitspreken.
Algemene info is gemakkelijk
Voordelen en nadelen frameprothese:
https://www.tandarts.nl/mondzorg/behandelingen/kunstgebit-prothese
Voordelen en nadelen van brug en implantaat
https://www.tandarts.nl/mondzorg/behandelingen/implantaten