kroon eruit compleet met stift? is het nog te redden?
Author:
uiver
Posted:
di, 02/19/2019 - 18:48
Dit gebeurde na mijn vorige post. witte bult bij kroon. Die is nagenoeg verdwenen Tandarts is met vakantie ;moet ik naar de noodtandarts.
Is het geheel nog te redden?
ik heb een foto bijgevoegd
is in principe nog te redden, hangt wel af van de oorzaak van de zwelling . Dat moet even goed worden nagegaan, voordat de kroon met stift opnieuw vastgezet wordt.
wat ik stel is op basis van de info die ik wel heb. De stomp zit in de kroon samen met de stift. Het moet haalbaar zijn, mits de wortel niet verder beschadigd is, eea terug te plaatsen.
nou ik ben eigelijk bang dat het weer eruit gaat. en ik had afgelopen weekend al een ontsteking in dat gebied.
ik denk dat ik de wortel uit laat halen ( als de tandarts dat kan.
ik denk erover om een frameprothese te nemen omdat ik de achterste kies ook al mis in dat rijtje.
ik kan wel een implantaat betalen maar ik vind dat eng en stel het breekt net zo makkelijk af.
De kroon en stomp wat afgebroken is, is pas in juni 2018 geplaatst. Het is een teleurstelling dat het maar kort is blijven zitten
De kroon is er voor de tweede keer uit
Ik wil het niet terug plaatsen. De wortel zit er nog in .hoe moet het verder? Ik mis de achterste kies ook in het rijtje. Dus misschien een frame prothese?
daarmee zou ik even langs de eigen tandarts, die kent de situatie, staat van restdentitie , voorgeschiedenis en dergelijke is dus veel beter in staat staat een gedegen advies over te geven.
Nou het vervolg. De kroon was er weer tussen gestopt toendertijd .maar het is een week geleden weer uit gegaan en door een vervangende tandarts weer ertussen gestopt. Driemaal is scheepsrecht zullen we maar zeggen
Dit is wel de goedkoopste oplossing en als dat zonder pijn of ontsteking gepaard is gegaan een goed te overwegen oplossing. Misschien wel te herhalen
maar niet als het maar kort in blijft.. Bij verlies van de tand meerdere opties van uitneembare voorziening tot en met implantaten afhankelijk v d situatie. Bespreek dat met uw tandarts.
is in principe nog te redden,
Als antwoord op is in principe nog te redden, door vV
Als antwoord op is in principe nog te redden, door uiver
ik denk dat ik de wortel uit laat halen ( als de tandarts dat kan.
ik denk erover om een frameprothese te nemen omdat ik de achterste kies ook al mis in dat rijtje.
ik kan wel een implantaat betalen maar ik vind dat eng en stel het breekt net zo makkelijk af.
De kroon en stomp wat afgebroken is, is pas in juni 2018 geplaatst. Het is een teleurstelling dat het maar kort is blijven zitten
sorry
Als antwoord op sorry door hermina
Diepe caries
je kaapt de mijne
Als antwoord op Diepe caries door uiver
Diepe caries
Ik wil het niet terug plaatsen. De wortel zit er nog in .hoe moet het verder? Ik mis de achterste kies ook in het rijtje. Dus misschien een frame prothese?
Als antwoord op is in principe nog te redden, door uiver
Nou het vervolg. De kroon…
Dit is wel de goedkoopste…
maar niet als het maar kort in blijft.. Bij verlies van de tand meerdere opties van uitneembare voorziening tot en met implantaten afhankelijk v d situatie. Bespreek dat met uw tandarts.
Hoe het uiteindelijk afliep…
Nu samen met tandarts…