Hopelijk weet iemand het antwoord op mijn vraag...
Onze dochter moet een RVS-kroon, omdat het gaatje in haar kies al te ver heen is. Die kan niet meer worden gevuld. De kroon wordt aangebracht via de zogeheten HALL-techniek waardoor er zonder verdoving e.d. alleen een metalen huls/kroon over de kies wordt gezet, zo heb ik begrepen.
Mijn vraag is: weet iemand waarom deze kronen er alleen in RVS zijn? Zijn er ook mogelijkheden om deze kroon bijvoorbeeld in metaal met porselein te verkrijgen? Of in ieder geval een kroon die tandkleurig is?
Onze dochter moet een RVS-kroon, omdat het gaatje in haar kies al te ver heen is. Die kan niet meer worden gevuld. De kroon wordt aangebracht via de zogeheten HALL-techniek waardoor er zonder verdoving e.d. alleen een metalen huls/kroon over de kies wordt gezet, zo heb ik begrepen.
Mijn vraag is: weet iemand waarom deze kronen er alleen in RVS zijn? Zijn er ook mogelijkheden om deze kroon bijvoorbeeld in metaal met porselein te verkrijgen? Of in ieder geval een kroon die tandkleurig is?
nee dat kan niet...
enige alternatief is kies eruit, wat je liever niet wilt ivm de gevolgen voor de toekomst wanneer gewisseld gaat worden (ruimtegebrek wat ontstaat).
Als antwoord op nee dat kan niet... door vV
Stel dat...
Als antwoord op Stel dat... door IrisElinek
Stel dat...
Stel dat...
Als antwoord op Stel dat... door vV
Stel dat...
Onze verzekering geeft overigens (op schrift) aan een kroon voor kinderen wel te vergoeden. Dat vonden wij ook vreemd, maar het is toch echt zo.
Mocht er nog iemand aanvullende info hebben over tandtechniek e.d. en wellicht nog een goed alternatief hebben voor een rvs-kroontje: ik houd me aanbevolen om van je extertise te horen.
Stel dat...
Als antwoord op Stel dat... door Lieneke
Stel dat...