Dag allemaal,
Ik heb begin deze week gebeld om mijn tandartsafspraak voor morgen wederom te verplaatsen i.v.m. de vakantie.
Bij het plannen van de afspraak heb ik daar helaas geen rekening mee gehouden.
Het is wel zo dat ik de afspraak hiervoor al drie keer heb moeten verplaatsen vanwege gewichtige privé-omstandigheden.
Ik heb wel begin dit jaar drie afspraken gehad waarop ik allemaal ben gekomen en welke goed zijn verlopen, waarvan ook de rekeningen netjes van zijn betaald.
Nu wilde ik de afspraak van morgen wederom verplaatsen voor na mijn vakantie en toen gaf de beste dame aan de telefoon aan dat ze mij even wilde doorverbinden naar de assistente.
En die gaf aan slecht nieuws te hebben en gaf aan mij uit te willen schrijven.
Waarop ik maar heb aangegeven later op vakantie te gaan omdat ik niet uitgeschreven wil worden.
Het is wel zonde maar mag dit zomaar? Of heb ik niet zo vaak de afspraak mogen verplaatsen?
Ik heb begin deze week gebeld om mijn tandartsafspraak voor morgen wederom te verplaatsen i.v.m. de vakantie.
Bij het plannen van de afspraak heb ik daar helaas geen rekening mee gehouden.
Het is wel zo dat ik de afspraak hiervoor al drie keer heb moeten verplaatsen vanwege gewichtige privé-omstandigheden.
Ik heb wel begin dit jaar drie afspraken gehad waarop ik allemaal ben gekomen en welke goed zijn verlopen, waarvan ook de rekeningen netjes van zijn betaald.
Nu wilde ik de afspraak van morgen wederom verplaatsen voor na mijn vakantie en toen gaf de beste dame aan de telefoon aan dat ze mij even wilde doorverbinden naar de assistente.
En die gaf aan slecht nieuws te hebben en gaf aan mij uit te willen schrijven.
Waarop ik maar heb aangegeven later op vakantie te gaan omdat ik niet uitgeschreven wil worden.
Het is wel zonde maar mag dit zomaar? Of heb ik niet zo vaak de afspraak mogen verplaatsen?
onzin dat ze daarvoor
Ervan uitgaande dat u het hele verhaal verteld mag dat niet eens, met een dergelijke reden.
U annuleert op tijd.
Als antwoord op onzin dat ze daarvoor door vV
onzin dat ze daarvoor
Ik heb zojuist weer gebeld en contact gehad met de praktijkcoördinator. Het blijkt dat toen ik in mei de afspraak had verplaatst (ruim een week van tevoren) er een interne notitie in mijn patiëntenkaart stond dat ik een andere tandarts mocht gaan zoeken.
De praktijkcoördinator geeft aan dat de tandarts een ZZP'er is en dat (ook al bel ik van te voren en dus ruim op tijd om de afspraak te verplaatsen) het eigenlijk niet mogelijk was om er een andere patiënt neer te zetten op de gewilde tijd (08:00 uur 's ochtends).
Het blijkt dat de tandarts het niet rendabel genoeg vindt om mij nog verder onder behandeling te houden en heeft aangegeven dat er sprake is van een verstoorde relatie.
Ik vind het jammer heb ik aangegeven bij de praktijkcoördinator en ik heb ook aangegeven dat de tandarts eerder wel even contact op had mogen nemen en te communiceren hoe hij erin stond en dat is helaas niet gebeurd.
Ze hebben de afspraak geannuleerd en ik mag op zoek naar een andere tandarts. Spijtig maar helaas.
En toch vraag ik me af of ik niet zo vaak de afspraak had mogen verplaatsen.
Als antwoord op onzin dat ze daarvoor door patient2019
onzin dat ze daarvoor
Het is onzin dat voor een dergelijk tijdstip geen patiënten te vinden zouden zijn. Dat hij ZZP er is is zijn eigen keuze trouwens, mag en kan voor de patient geen verschil maken . Ik begin dan nog niet ,maar wanneer ik een dag te voren dat tijdstip leeg zou hebben , is het binnen een paar uur opgevuld. Moeten ze alleen even moeite voor doen...
Iedere praktijk heeft een bellijstje met mensen die graag eerder willen en ook kunnen , met zaken die liever zsm opgelost worden. Hebben ze dat niet, is dat hun organisatorische fout, niet uw probleem. De lijn van de WGBO dient gevolgd te worden.
Als antwoord op onzin dat ze daarvoor door vV
onzin dat ze daarvoor
Als antwoord op onzin dat ze daarvoor door Lieneke
onzin dat ze daarvoor
Ja dat is het gekke ik heb ruim op tijd afgebeld (bijna een week van tevoren). En ik heb aangegeven door me privé en werk situatie dit te moeten doen. Zijn details waarop ik nu liever niet ingaan maar ze zijn niet mals. Dit wil ik liever niet aan de grote klok hangen en dit heb ik wel aangegeven bij de balie medewerker uit frustratie. Maar daar werd geen begrip voor getoond. Nu hebben we een brief gekregen om toch in gesprek te gaan. Maar zoals u aangeeft wil ik wel door zo een tandarts behandeld worden?
Ik moet zeggen qua behandeling is het een super tandarts. Maar communicatief vind ik het heel slecht en als we eerder in gesprek hadden gegaan, had ik waarschijnlijk gezegd dat ik een afspraak zou maken als ik er aan toe ben. Maar nu komt het een beetje uit de lucht vallen.
Ik heb vandaag een brief gekregen voor een gesprek en dat ik tot die tijd ingeschreven mag blijven in de praktijk.
Als antwoord op onzin dat ze daarvoor door patient2019
onzin dat ze daarvoor
Dat hij ZZp er is doet niet ter zake. Je had de afspraak, afhankelijk van de praktijkregels, gewoon pas 1 of 2 werkdagen tevoren af mogen zeggen.
praktijkregels mogen ook niet in strijd zijn met WGBO.
En een beetje ruimte voor overmacht/persoonlijke situaties mag er m.i. ook best zijn. Snapt ie vrees ik pas als hem zelf nare dingen overkomt, wat je iemand niet gunt overigens.
Als antwoord op onzin dat ze daarvoor door patient2019
onzin dat ze daarvoor
Tandarts gesproken
Vorige week de tandarts gesproken en hij gaf aan dat ie wellicht overgereageerd heeft. HIj heeft zijn excuses aangeboden.
Hij geeft aan dat we vrij zijn om bij hem de behandeling voor te zetten. Wel vroeg hij ook dat ik niet meer afspraken wilde maken en ze vervolgens af zeg (ook al is dat op tijd)
Hij vindt dat niet prettig geeft hij aan.
Ik denk hier dus nog even over na.
klinkt netjes. Wanneer er
Wat ik wil zeggen± communiceer, en houd rekening met elkaar.