antibiotica

Author:
brit484
Posted:
di, 07/16/2019 - 22:03
Hallo,
Ik wilde graag iets kwijt over mijn behandeling.
Ik had zaterdag ochtend een raar gevoel in mijn kies en het bleef het hele weekend aanhouden.
Maandag ochtend heb ik de tandarts gebeld en ik kon hier vandaag (Dinsdag) terecht.
De tandarts heeft een foto gemaakt van mijn kies en het bleek dat ik hier eerder een wortelkanaal behandeling heb gehad in 2016 , op de foto bleek dat onder de stift er een ontsteking was en dat daardoor de kloppende pijn werd veroorzaakt. Nu heeft ze me een kuur van antibiotica voorgeschreven voor 7 dagen en ze zei dat als ik klachten bleef houden na 42 uur dat ik contact moest opnemen. Ik vraag me alleen af of een antibiotica kuur wel helpt tegen zo’n puntwortelontsteking ?? Op Internet las ik dat het niet kan en dat je altijd behandeld moet worden.
Ik weet het niet meer en als de kuur dus niet zou aanslaan word ik verwezen na de kaakchirurg en krijg ik een behandeling. Maar ik vraag me af wat die antibiotica dan voor zin heeft?
Bedankt voor het lezen :)
vV

op deze manier heeft die antibiotica geen zin nee. Je gebruikt het om tijd te creëren zodat er de tijd die verloopt tot de kaakchirurg tijd heeft te overbruggen.
het zal de oorzaak niet weg kunnen nemen, er zal dus iets achteraan moeten komen.
wo, 07/17/2019 - 08:23 Permalink
brit484

Als antwoord op door vV

Oké bedankt!
De tandarts heeft me dus nog niet doorverwezen en zij denkt waarschijnlijk wel dat de antibiotica helpt en misschien kan aanslaan.
Ze zei dat ik moest vellen als het binnen 42 uur niet werkt, dus dan zou ik tot morgen moeten wachten..
En wanneer ik bel dat het niet gaat en ze verwijst me wel door naar de kaakchirurg , Hoelang duurt dit dan ongeveer?
wo, 07/17/2019 - 09:43 Permalink