Beste,
Ik zit met een lastig probleem met mijn tandvlees. Een paar weken terug zei iemand opeens tegen me dat mijn tandvlees er geïrriteerd uit zag. Dit had ik zelf nog niet opgemerkt. Na controleren bleek dat inderdaad het geval te zijn. Maar dan wel maar bij 2 tanden.
Natuurlijk afgevraagd hoe dit zou kunnen komen en op een ander forum samen met iemand die medische kennis heeft erachter gekomen dat het naar alle waarschijnlijkheid lag aan te hard poetsen. Ik heb onbewust een hele lange tijd te hard mijn tanden gepoetst en dat zie je ook aan het beetje teruggetrokken tandvlees. Op advies dus veel rustiger mijn tanden gaan poetsen en het ging weg! Op een gegeven moment was de rode plek die in de bijgevoegde foto te zien is minimaal (een paar milimeter hooguit) en begin het tandvlees weer zijn roze kleur terug te krijgen. Ik was verschrikkelijk bang dat het tandvleesontsteking was en dat mijn tanden zouden uitvallen want dat lees je vaak op internet, maar de persoon die me adviseerde vond niet dat het daarnaar uitzag.
Nou goed het was dus bijna weg. Helaas een domme fout gemaakt en laatst maar 1 keer per dag mijn tanden gepoetst doordat ik te laat ben gaan eten en misschien was het weer te hard maar het ziet er nu dus uit zoals in de foto. Ik ben ongerust dat het misschien een ontsteking is. Kan iemand die er wel verstand van heeft even naar kijken en me zeggen wat hij of zij denkt? Dat zou ik heel erg op prijs stellen. Ik heb voor de spiegel ernaar gekeken en perongeluk met mijn nagel in het tandvlees daar geprikt waardoor het ging bloeden (het bloedt dus niet tijdens eten en poetsen uitsluitend nadat ik erin prikte).
Moet ik me zorgen maken of moet ik me weer gewoon even focussen op rustiger poetsen en 2x per dag minstens? Alvast heel veel dank van een radeloos persoon.
(De plek is overigens wel donkerder nu, waarschijnlijk omdat ik erin geprikt heb en dat het gebloed heeft)
Ik zit met een lastig probleem met mijn tandvlees. Een paar weken terug zei iemand opeens tegen me dat mijn tandvlees er geïrriteerd uit zag. Dit had ik zelf nog niet opgemerkt. Na controleren bleek dat inderdaad het geval te zijn. Maar dan wel maar bij 2 tanden.
Natuurlijk afgevraagd hoe dit zou kunnen komen en op een ander forum samen met iemand die medische kennis heeft erachter gekomen dat het naar alle waarschijnlijkheid lag aan te hard poetsen. Ik heb onbewust een hele lange tijd te hard mijn tanden gepoetst en dat zie je ook aan het beetje teruggetrokken tandvlees. Op advies dus veel rustiger mijn tanden gaan poetsen en het ging weg! Op een gegeven moment was de rode plek die in de bijgevoegde foto te zien is minimaal (een paar milimeter hooguit) en begin het tandvlees weer zijn roze kleur terug te krijgen. Ik was verschrikkelijk bang dat het tandvleesontsteking was en dat mijn tanden zouden uitvallen want dat lees je vaak op internet, maar de persoon die me adviseerde vond niet dat het daarnaar uitzag.
Nou goed het was dus bijna weg. Helaas een domme fout gemaakt en laatst maar 1 keer per dag mijn tanden gepoetst doordat ik te laat ben gaan eten en misschien was het weer te hard maar het ziet er nu dus uit zoals in de foto. Ik ben ongerust dat het misschien een ontsteking is. Kan iemand die er wel verstand van heeft even naar kijken en me zeggen wat hij of zij denkt? Dat zou ik heel erg op prijs stellen. Ik heb voor de spiegel ernaar gekeken en perongeluk met mijn nagel in het tandvlees daar geprikt waardoor het ging bloeden (het bloedt dus niet tijdens eten en poetsen uitsluitend nadat ik erin prikte).
Moet ik me zorgen maken of moet ik me weer gewoon even focussen op rustiger poetsen en 2x per dag minstens? Alvast heel veel dank van een radeloos persoon.
(De plek is overigens wel donkerder nu, waarschijnlijk omdat ik erin geprikt heb en dat het gebloed heeft)
ik weet niet wanneer het
Als antwoord op ik weet niet wanneer het door vV
Denkt u
Als antwoord op ik weet niet wanneer het door vV
Helaas heeft...
Als antwoord op Helaas heeft... door Rick18
Helaas heeft...
Als antwoord op Helaas heeft... door Gijsss089
Helaas heeft...
De toestand van de plek is na keurig 2x per dag rustig poetsen weer erg verbeterd gelukkig. Zo lang ik dit blijf doen zal het vast wel goed komen hoop ik. En dan na de vakantie van de tandarts even het tandsteen laten verwijderen dat te zien is aan de onderzijde van de mond. Dank aan vV. Het was me zelf en anderen eigenlijk niet opgevallen.
Ik waardeer jullie hulp.
Rick
Helaas heeft...
Als antwoord op Helaas heeft... door Lieneke
Helaas heeft...
Dank voor uw reactie Lieneke
Helaas heeft...
Als antwoord op Helaas heeft... door Lieneke
Ongelooflijk
Het is een product dat lijkt op materiaal dat je ook bij je tandarts zou kunnen tegenkomen. Het zou moeiteloos tandplak, tandsteen en verkleuringen moeten weghalen, mits het goed gebruikt wordt uïteraard. Ik heb hem vandaag binnengekregen en meteen uitgeprobeerd. Artikel is in het bezit van een CE logo dus zou veilig moeten zijn. Het resultaat is denk ik ongelooflijk te noemen.
Ik heb dit artikel 1 keer gebruikt en tot mijn grote verbazing is er volgensmij veel tandsteen verwijdert door het apparaat he? Wat raar dat ik daar nooit eerder over gehoord heb. Dit lijkt me toch echt baanbrekend om snel effectief die rotzooi van je tanden te verwijderen.
Foto 1 is vóór de behandeling en foto 2 erna. Ben er nog steeds verbaasd over wat denken jullie?
Als antwoord op Ongelooflijk door Rick18
Ongelooflijk
Als antwoord op Ongelooflijk door vV
Ongelooflijk
Omdat tandarts tot 19 augustus vakantie heeft daarom dit aangeschaft omdat ik toch niets te verliezen had. Het kon namelijk alleen maar beter worden dat weet u ook wel.
Gisteren de achterzijde van de voortanden niet gedaan, vandaag wel even en toch blijf ik erbij dat er echt goed resultaat is geboekt met een ''thuis systeem'' dus ik zou het zelf niet zozeer rommel noemen maar iedereen zijn of haar eigen mening uiteraard ik voel me daarom ook niet aangevallen.
Zoals te zien is is er wederom tandsteen verwijdert en nu voornamelijk aan de achterzijde van de tanden aan de onderkant van het gebit.
Ik verwachtte er eerlijk gezegd niet veel van en als ik zie wat ik nu bereikt heb in tegenstelling tot de eerste keer dat ik mijn gebit liet zien in dit topic ben ik oprecht dan toch een beetje blij.
Ik kan me wel vinden in wat u zegt over dat het niet een oplossing is voor de mondhygiënist. Maar een goede tussenoplossing is het wèl.
Ziet er stukke beter uit man!
Ongelooflijk
Als antwoord op Ongelooflijk door Lieneke
Ongelooflijk
Ongelooflijk
Ongelooflijk
Als antwoord op Ongelooflijk door vV
Ongelooflijk
Het was wel echt niet de bedoeling om bewust de tandarts te vermijden he ook al heb ik de indruk dat jullie dat denken. Sterker nog zonder jou liep ik nog steeds met die vieze met tandsteen overdekte tanden rond vV dus je hebt me zeker geholpen aangezien dit topic oorspronkelijk bedoelt was voor rood tandvlees.
En ja ik heb gelezen wat eventuele gevolgen kunnen zijn op termijn met als ergste chronisch ontstoken tandvlees en uiteindelijk verlies van tanden. Daar gaan we uiteraard niet voor.. Ik waardeer je eerlijke antwoord ben nu iets rustiger en gekalmeerd.
Snap alleen het advies van een logopedist niet zo van je Lieneke. Mijn spraak is prima hoor, afgezien van dat ik Limburgs ben maar dat terzijde :')
Ongelooflijk
Maar zoals jullie zien zijn jullie een wake up call ik doe echt veel meer mijn best met tanden reinigen dan voorheen. Poets ook 2 keer per dag en daarbij neem ik het tandvlees mee.
Ongelooflijk
Ongelooflijk
Ongelooflijk
Ongelooflijk
Ongelooflijk
Voordat ik vraag over mondspoelmiddelen wilde ik even zeggen dat jullie denk ik toch wel een beetje gelijk hadden. Vandaag is het apparaat dat ik had al kapot gegaan, trilt niet meer zelfs niet met nieuwe batterijen. Dat is wel balen. Verder heb ik het idee dat de tandsteen tussen de tanden gewoon terugkomt ofzo, althans na een paar dagen voelen de spleten weer dichter aan dat is heel frustrerend. Denk dat dat te maken heeft met dat het de tanden ruw achterlaat wat jij zei Lieneke. Heb een foto bijgevoegd van vanmiddag wellicht kan iemand bovenstaande bevestigen afgaande op verschillen tussen de vorige foto en nu. Ik baal er wel van.
Verder kan ik jullie meningen over mondspoeling gebruiken. Mijn mondspoeling die ik heb gekocht van Listerine zou tot 97% van alle plak kunnen verwijderen die je met tandenpoetsen vergeet. Als ik het gebruik heb voel ik inderdaad een lichte branding op somiggen plekken. Jullie zijn tandarts, zijn jullie van mening dat mondspoeling, naast 2x per dag poetsen met een fluoride tandpasta en 1x per dag stokeren, kan bijdragen aan een goede mondhygiëne? Ik lees verschillende dingen op internet.
Gelukkig nog een aantal dagen voordat ik de tandarts eindelijk kan bereiken. Wil hier echt vanaf zijn.
Dank alvast en een fijne dag.
Afspraak bij tandarts (eindelijk)
Komende dinsdag heb ik dan toch eindelijk een afspraak staan bij de tandarts vanwege ongelofelijke drukte!
De afgelopen maanden heb ik me daarom maar zo goed mogelijk verzorgd. Ben begonnen met iedere dat stokeren, heb speciale tandenborstels gehad met driehoek haartjes van Elmex en sinds vandaag toch overgestapt op elektrisch tandenpoetsen. Dit is nog erg wennen maar het maakt het wel beter schoon.
Ik wil voordat ik naar de tandarts ga nog één keer aan jullie vragen wat jullie ervan vinden zodat ik weet hoe de tandarts op mijn gebit gaat reageren, ik ben namelijk te lang niet meer langsgeweest maar door jullie ga ik dus dinsdag wel na lange tijd omdat ik weet dat het belangrijk is.
Zien jullie nog veel tandsteen zitten? En ook tekenen van paradontitis misschien? Daar ben ik het meest bang voor. Ik zie al een tijdje tegen de afspraak van dinsdag op en ben bang dat hij iets gaat vinden wat niet goed is. Ik ben daardoor supernerveus. Denken jullie dat het tandsteen nog goed valt te verwijderen en dat het weer goedkomt?
Voortaan ga ik sowieso gewoon ieder half jaar naar de tandarts want ik heb mijn lesje nu maanden lang moeten leren. Alvast super bedankt en groeten.
Als antwoord op Afspraak bij tandarts (eindelijk) door Rick18
Afsluiting
Ben zojuist naar de tandarts geweest. Deze heeft 2 foto's van mijn gebit genomen en daarop was niks verontrustends te zien. Ik heb 4 verstandskiezen maar die zijn nog niet klaar om door te komen.
Verder heeft hij tandsteen verwijderd maar dat was niet zo heel veel meer zei die. Dan heeft dat apparaat toch goed gewerkt haha. Ook is het tandvlees niet ontstoken en kan hij niet ver erdoorheen wat betekent dat het niet ontstoken was dacht ik ofzo.
Het enige jammere was dat sommige tanden scheef stonden zei die maar dat kan ik later laten behandelen als ik wil. De conditie is goed.
Maar zonder jullie vV en Lieneke zou ik niet zijn gegaan. Ik wil jullie hartelijk bedanken! Maanden van angst en onzekerheid zijn voorbij. Voortaan ga ik ieder half jaar op controle. En daar gaat de vrouw aan de balie ook voor zorgen zei ze haha :')
Bovenal heb ik geluk gehad en ben ik erg blij.
Als antwoord op Afsluiting door Rick18
Afsluiting