Beste iedereen,
Ik vraag me af of iemand tips/ervaringen heeft. Ik heb op dit forum al vele nuttige tips gelezen over verzorging en ervaringen... heel fijn!
Mijn situatie: Ben na 10 jaar niet meer na de tandarts te zijn geweest, nu afgelopen September weer gegaan, viel me alles mee!
(mijn nieuwe tandarts is super aardig, begrijpend en lief, zo anders dan de botte hork die ik had 10 jaar geleden!!)
Ze heeft mij een behandelplan opgesteld, dit komt neer op ongeveer 1600 euro.
Ik heb al een complete gebitsreiniging gehad, en gisteren zijn er twee verstandskiezen uit gegaan, zelf betaald uiteraard.
Dus nu zal het ongv. 1200 zijn.
De behandelsplan kosten zijn gebaseerd op:
Stuk of 12 vullingen, gebitsreiniging komend jaar weer, en de andere twee verstandskiezen.
Verder geen kronen, etc, etc. (Gelukkig!)
Nu heb ik nooit een tandartsverzkering gehad (met uitzondering van 2016, een basistand bij zilveren kruis) nooit gebruik van gemaakt.
Ik zit zelf al jaren bij Zilveren Kruis, maar voor de aanvullende (33,p.maand vergoeding tot 1000,- euro) moet je een formulier invullen, waarbij ik uiteraard moet aangeven dat ik wel vullingen moet komend jaar! Ik weet niet of ik dit moet proberenn aan te vragen? Klinkt alsof je gelijk wordt afgewezen :)
Kunnen jullie een zorgverzekeraar aanbevelen waar je makkelijk terecht kunt wellicht?
Uiteraard het liefste een vergoeding die tot 1000 ongeveer kan vergoeden, aangezien dat gaat gebeuren komend jaar.
Zeer gewaardeerd en dank als iemand me hierop kan adviseren!!
Ik vraag me af of iemand tips/ervaringen heeft. Ik heb op dit forum al vele nuttige tips gelezen over verzorging en ervaringen... heel fijn!
Mijn situatie: Ben na 10 jaar niet meer na de tandarts te zijn geweest, nu afgelopen September weer gegaan, viel me alles mee!
(mijn nieuwe tandarts is super aardig, begrijpend en lief, zo anders dan de botte hork die ik had 10 jaar geleden!!)
Ze heeft mij een behandelplan opgesteld, dit komt neer op ongeveer 1600 euro.
Ik heb al een complete gebitsreiniging gehad, en gisteren zijn er twee verstandskiezen uit gegaan, zelf betaald uiteraard.
Dus nu zal het ongv. 1200 zijn.
De behandelsplan kosten zijn gebaseerd op:
Stuk of 12 vullingen, gebitsreiniging komend jaar weer, en de andere twee verstandskiezen.
Verder geen kronen, etc, etc. (Gelukkig!)
Nu heb ik nooit een tandartsverzkering gehad (met uitzondering van 2016, een basistand bij zilveren kruis) nooit gebruik van gemaakt.
Ik zit zelf al jaren bij Zilveren Kruis, maar voor de aanvullende (33,p.maand vergoeding tot 1000,- euro) moet je een formulier invullen, waarbij ik uiteraard moet aangeven dat ik wel vullingen moet komend jaar! Ik weet niet of ik dit moet proberenn aan te vragen? Klinkt alsof je gelijk wordt afgewezen :)
Kunnen jullie een zorgverzekeraar aanbevelen waar je makkelijk terecht kunt wellicht?
Uiteraard het liefste een vergoeding die tot 1000 ongeveer kan vergoeden, aangezien dat gaat gebeuren komend jaar.
Zeer gewaardeerd en dank als iemand me hierop kan adviseren!!
Goedendag
Om op je vraag terug te komen. Je zou het bij de IZA kunnen proberen. Die hebben geen medische vragenlijst of selectie..
MVG
gaan de vragen van ZK om
Als antwoord op gaan de vragen van ZK om door vV
gaan de vragen van ZK om
Ze hebben meerdere vragen inderdaad, over , de enige waar ik dus ja op zou moeten antwoorden is:
Verwacht één van de te verzekeren personen de komende 2 jaar een tandheelkundige behandeling?
Uitgebreide tandvleesbehandeling
Kro(o)n(en), brug(gen), inlay(s)
Wortelkanaalbehandeling
vier of meer vullingen
Implantaten
Gedeeltelijk of volledig kunstgebit
Ik weet niet of ik het anders gewoon kan proberen, en indien afgewezen ergens anders heen kan :)
Als antwoord op gaan de vragen van ZK om door Miems
gaan de vragen van ZK om
Ik mag je als mondhygienist
Als antwoord op Ik mag je als mondhygienist door Lieneke
Ik mag je als mondhygienist