Al geruime tijd heb ik flinke pijn in mijn tanden, kiezen en kaak na sporten. Het enige wat helpt is met mijn lip/wang tegen de pijnlijke tanden of kiezen drukken. Ook beginnen mijn speekselklieren actief te worden. Meestal begint de pijn nadat ik ongeveer een half uur gestopt ben en duurt een uur, daarna zakt het weg. Mijn tandarts weet geen oorzaak aan te wijzen. Wie heeft dezelfde ervaring of weet de oorzaak??
Re: Pijn in tanden en kiezen na het sporten
Zien dit wel vaker bij krachtsporters en ook bij oa. fietsers die continu op het randje rijden.
De kreet "kom op,effe doorbijten" komt daar vandaan.
Denk aan klemmen, daarmee zet je je kauwspieren mee onder spanning.
Na een half uur ben je weer ontspannen en kun je idd. een soort van "spierpijn" krijgen.
Pijn aan tanden en kaak na het hardlopen
Als antwoord op Pijn aan tanden en kaak na het hardlopen door Rene1961
Pijn aan tanden en kaak na het hardlopen
Het gaat wat ver om helemaal te vertellen hoe het zit met sporten en het gebit. Dat is namelijk behoorlijk breed. Ik heb hier tijden Europerio (4 daags congres) het een en ander over gehoord. Ik heb dit op enkele websites beschreven. Het gaat over een enorme groep atleten dat onderzocht is. Misschien gewoon even googelen?
Pijn in de kaak/kiezen na het schaatsen aan 1 kant
Ik heb ook het idee dat het met kauwen weer wat verlicht maar dit is niet altijd het geval.
De Tandarts heeft me nu doorgestuurd naar een fysiotherapeut. Ik heb aan die rechterkant ook een implantaat en er zitten ook wat resten van wortelpunten, maar volgens de tandarts en Kaakchirurg hebben deze geen invloed op de pijn.
Ook tanden knarsen en klemmen is niet aan de orde in mijn beleving.
Ik kan verder maar weinig vinden op internet waar de pijn vandaan komt en wat ik eraan kan doen.
Ik hoor het graag.
Probeer de hierboven…
Als antwoord op Re: Pijn in tanden en kiezen na het sporten door ytje1962
Pijn in na het sporten tanden en kiezen
Ik wou toch ff reageren. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, ik bedoel (bij mij een zeurende) tandpijn hebben, op 3 onderste tanden. Op de foto en scan niks te vinden. Dus gezonde tanden en toch tandpijn. Voor een 2de opinie naar een andere tandarts en die nam mijn buiten en binnenste kaken stevig vast en dat deed echt pijn. Om een lang verhaal kort te maken..had ik stress op kaakspieren. Kiné gekregen en na X 9 keer opgelost. Geen pijn meer.
Weet je zeker dat het geen…
Bij intensieve inspanning…