Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje.
SItuatie kiezen:
Ik heb linksonder nog 1 kies, linksboven 1 kies, rechtsboven geen kiezen en rechtsonder 2 kiezen met kronen (waarbij er ruimte is om tussen de wortels door te flossen)
De kies linksonder moet eruit, zodat ik geen functionele kiezen meer heb om te kauwen.
Is er nog een mogelijkheid om een frame te plaatsen (die alleen aan de tanden vastzit) of gaat het naar een kunstgebit?
Groetjes, Tinus
Ik heb een vraagje.
SItuatie kiezen:
Ik heb linksonder nog 1 kies, linksboven 1 kies, rechtsboven geen kiezen en rechtsonder 2 kiezen met kronen (waarbij er ruimte is om tussen de wortels door te flossen)
De kies linksonder moet eruit, zodat ik geen functionele kiezen meer heb om te kauwen.
Is er nog een mogelijkheid om een frame te plaatsen (die alleen aan de tanden vastzit) of gaat het naar een kunstgebit?
Groetjes, Tinus
Beste Tinus,
Vaak is het mogelijk om een frame te laten aanmeten die alleen houvast heeft aan de tanden. Dit hangt natuurlijk wel af van verschillende factoren. De tanden moeten een dusdanige vorm en stand hebben dat het frame hier houvast aan kan krijgen. Mijn advies is om een tandprotheticus te laten kijken naar uw situatie. Zolang uw eigen tanden nog goed zijn, zo lang mogelijk behouden! Het enige nadeel is dat de kosten voor een frame niet vergoed worden t.o.v een kunstgebit.
Succes!
J van der Schaft
* website verwijderd door beheer*
Als antwoord op Beste Tinus, door van der Schaft
Beste Tinus,
Als antwoord op Beste Tinus, door vV
Beste Tinus,