Juni 2020 heb ik op mijn voortanden 3 facings en 1 kroon gekregen.
De facing op mijn grote voortand is inmiddels al 2 keer losgekomen.
De 2e keer was mijn eigen tandarts met vakantie dus heeft een vervangende tandarts deze facing terug geplaatst begin augustus.
Alleen nu is deze tand nog steeds gevoelig sinds het terugplaatsen. Eerst alleen bij warm en koud of wind, maar sinds deze week soms ook zomaar.
Ik ben hier inmiddels ook mee terug geweest bij mijn eigen tandarts maar zij zegt dat ik dan maar met lauw water moet spoelen etc. Want een wkb willen we liever niet zegt ze.
Nu is mijn vraag;
Is het normaal dat het nog steeds gevoelig is?
En is een wkb uberhaupt mogelijk op een tand met facing of moet de facing er dan eerst afgeslepen worden?
De facing op mijn grote voortand is inmiddels al 2 keer losgekomen.
De 2e keer was mijn eigen tandarts met vakantie dus heeft een vervangende tandarts deze facing terug geplaatst begin augustus.
Alleen nu is deze tand nog steeds gevoelig sinds het terugplaatsen. Eerst alleen bij warm en koud of wind, maar sinds deze week soms ook zomaar.
Ik ben hier inmiddels ook mee terug geweest bij mijn eigen tandarts maar zij zegt dat ik dan maar met lauw water moet spoelen etc. Want een wkb willen we liever niet zegt ze.
Nu is mijn vraag;
Is het normaal dat het nog steeds gevoelig is?
En is een wkb uberhaupt mogelijk op een tand met facing of moet de facing er dan eerst afgeslepen worden?
Waarschijnlijk is er…
Als antwoord op Waarschijnlijk is er… door Tandarts_Richa…
Bedankt voor uw snelle…
Maar kan een wkb gedaan worden aan een tand zonder dat de porseleinen facing er eerst af moet worden gehaald?
Dat kan aan de verhemelte…